Fuldspartle væv - uden filt?

Hej,

jeg har lige købt lejlighed hvor der er væv på alle væggene.
Der er ingen tvivl om at det skal væg/skjules. Jeg vil gerne have rå vægge, som skal være helt hvide. Jeg kan læse at man sagtens bare kan fuldspartle det (det skal sige at vævet sidder utroligt godt fast) og så smide filt på.

Mit spørgsmål er: behøver man filt? Kan det ikke blive pænt jævnt bare ved at fuldspartle? - det skal så males bagefter.

På forhånd mange tak for jeres svar!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, ingen grund til filt hvis du hellere vil have en spartlet væg.

Den gamle glasvæv har jo den armerende effekt men ellers ville opnår ved filt efterfølgende.
Helt enig med Koluda.
Jeg syntes filten er med til at give lidt til finishen men jeg er nok også lidt krakilsk

Behandlingsfremgangen er:
Vask med grundrengøring hvis det er beskidt.
2 gange fuldspartling med en medium sandspartelmasse, gør nu endelig dig selv den tjeneste at købe noget ordentligt i stedet for at falde for fristelsen og købe det billige lo.. de sælger i lavprisbyggemarkederne.
Slib og pletspartle.
Grund med Mikrodispersgrunder.
1 gang maling.
Pletspartle og pletmale de steder du har spartlet.
Færdigmale.
Og så er det overstået

God arbejdslyst.
Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af malermartin på 21 maj 2014 19:57
 
Jeg syntes filten er med til at give lidt til finishen men jeg er nok også lidt krakilsk
Netop også derfor jeg filter det hele her i huset, det giver lige den blødere overflade, i forhold til en spartlet flade.
Tak for råddet i to!

Jeg tror at jeg vil fuldspartle og så se hvordan jævnt det bliver - så tager jeg den derfra! ;-)
Det bliver fedt at komme i gang med.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også