Reparere asfalt

Hey, jeg har et par spørgsmål som jeg håber nogle kan hjælpe med :-)

Vi har en nedkørsel med (meget) gammelt asfalt, der er kommet nogle huller som jeg vil reparere. Her har jeg set man kan få det her koldasfalt, men da det er nogle ret store huller tvivler jeg på det vil holde.

Mit første spørgsmål er om der er nogen som har erfaring med koldasfalt og ved om det f.eks. kan bruges til et stykke på ca. 1 meter x 1 meter?

Jeg overvejer bare at støbe hullet til med beton, men det vil jo se lidt skørt ud, vil man kunne blande noget i betonen sådan den bliver sort og ligner lidt mere asfalt?

Nogle gode forslag?

/Kenneth
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kenneth.

Jeg bor på en privat fællesvej, med 50 år på bagen. Her opstår jævnligt store huller, 15 - 20 cm. dybe. Dem har vi ofte repareret ved at købe en spand tagtjære, som så blandes med vasket grus og tilsættes granitskærver. Det hele blandes til en tyk grød som så fyldes i hullet. Massen stampes på plads og der drysses sand eller grus på så det ikke fedter for meget. Efter et døgn er det brugbart.
Den sidste reparation er lavet for 6 år siden og holder endnu, selv om den er placeret ved indkørslen til vænget hvor der er stor påvirkning,( dreje-bremse )
Jeg kan absolut anbefale denne løsning som endda er billig.

Bjarne


 

Hej Kenneth.
Det er samme produkt, så bare klø på.

Bjarne

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis