Valg af multimaskine til trim, hæk og sav

Hej

Jeg vil køb en benzindreven multimaskine som skal benyttes til græstrimning/buskrydning, klipning af hæk og grensavning.

Kvaliteten skal være god og derfor begyndte jeg at kigge på Stihl, som er mærket på min motorsav. Prisen bliver ca. 10.000,- kr. og så begynder jeg alligevel at se om det dog ikke er muligt at finde en tilsvarende kvalitet til en noget lavere pris.

Er der nogen som har gode erfaringer/råd til valg af mærke/type ?


Selvbyggeren

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så skal du kikke på Husqvarna og Echo, det er også fine maskiner.

Har du brug for alle tre funktioner, jeg valgte at købe trimmer/buskrydder, og stangklipper hver for sig.

Jeg købte en Hitachi  stangklipper, der køre helt fantastisk, og den er lidt billigere en Stehl.

 Hitachi laver også kombimaskiner.

www.hitachi-powertools.dk/produkter...p;cat=1339

Det er sådan en her jeg har (fik den lidt billiger ved den lokal forhandler 3500 kr gav jeg)

http://oleknudsen.dk/hitachi-ch-55-...stang.html (link virker ikke kopier og sæt ind)

Det lokale xl havde et kombisæt,(benzinmotor) med trimmer hækklipper og sav til 999 kr

Gad vide hvordan sådan et Kinesersæt er, det så såmænd ganske fornuftigt ud.

 

Skrevet af Håndværkeren på 18 maj 2014 12:51

 Kineseriet !

Det er ikke værd at bruge penge på, har dummet mig !



Købte du sådan en kombisæt fra Kinaland ?

Hej Selvbygger


Gå for stihl, har selv for en måned siden købt en stihl FS 460 C M..
Og har i forvejen en stihl 261 motorsav.. Fantastiske produkter men HUSK den pris du kan finde er VEJLEDENDE, ligesom alle de priser altid er. Min stihl FS 460 koster normalt 6700,- Jeg fik den til 5600 incl en rundsavsklinge og oregon jet fix 4 trådet.
Ring til en stihl forhandler, find på forhånd ud af hvad det er du skal bruge og hør dem så hvad de kan lave det til...

En kammerat har en stihl kombimaskine, ligesom den du søger med det udstyr du søger, han endte med og slippe 4500 kr.... Normalprisen var lidt over 7000,-

Men husk og ring, for står du i butikken giver han dig en pris på den han har i butikken, og der er hans udgangspunkt jo hans indkøbspris. Men ringer du derned så kontakter de ofte deres leverandør og fortæller de har en kunde der ønsker de ting og hvad de kan få det til, så kan de ofte få det fra leverandøren en smule billigere.... Så forvent en uge eller 2 før de kan få det hjem til dig, for og få det så billigt bliver det jo også bare sendt med en anden levering butikken skal have. 
Skrevet af je__ns på 18 maj 2014 12:54





Købte du sådan en kombisæt fra Kinaland ?



Ja og motoren kan da køre endnu, men på 4 % olie i følge fabrikanten, så den der ikke kan høre jeg bruger den kan se at jeg bruger den ! Jeg syntes også der er en dårlig balance i den, da den vibrere mere end min Alko gjorde



Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 18 maj 2014 17:14
Ja og motoren kan da køre endnu, men på 4 % olie i følge fabrikanten, så den der ikke kan høre jeg bruger den kan se at jeg bruger den ! Jeg syntes også der er en dårlig balance i den, da den vibrere mere end min Alko gjorde



Hvis du nu så var så smart og gå over til 2% blanding, med Aldi's udemærkede selvblandende totaktsolie, kan man kun høre dig. 

Men generelt kan det ikke svare sig og købe kombiværktøj. Al erfaring viser, det sjældent er 100% velegnet til nogle af de ting det er tiltænkt.

Hvis du kun klipper hæk en eller to gange årligt, er de billige Kigøjser modeller faktisk udenærket, omen lidt tunge.  

Stangsaven bruger man så sjældent det var bedre og investere i et ørnenæb og bruge stigen.

Trimmer/buskrydder kan man så få råd til og investere i en lidt bedre model, hvis den bruges ugentelig, ellers er de billige Kigøjsere, med tilkøb af en ordentelig sele skam ganske udemærket.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg købte en 2000w generator, så kan man sætte hvad, som helst til.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har skam en 700 w Honda generator Lynæs, som jeg bruger når jeg klipper hæk. Grunden til at jeg ville have en på stang var at min ryg efter hånden er så skidt at det tager mig rimeligt lang tid at klippe den øverste del af hækken der kun er 170 cm. høj og giver den eneste form for læ på min grund, når den kommer brasende fra V  SV.
Hej

Tak for en rigtig god debat. Jeg vil nu genoverveje Stihl, og om jeg virkelig har brug for alle 3 dele. Jeg vil også overveje om det vil være bedre at købe de 2-3 dele hver for sig.

Selvbyggeren

Hvis du har plads som jeg har. Jeg spænder traileren efter havetraktoren, stiller mig op i ladet - holder hækkeklipper i hoftehøjde, får en kombis til at køre meget langsomt, så er 70 m. klippet på 15 min. Toppen bliver fejet ned i trailer undervejs.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis