IFØ Cera - skift af ventilsæde nederst i cisternen?

Er der nogen der kan fortælle om man absolut skal skrue cisternen af på IFØ cera for at skifte ventilsædet/bundsædet. Sådan en her --> http://www.bygmax.dk/ifo-cera-aqua-ventil-saede.html

Og hvis ja kræver det så nye cisternebolte når man påmonterer cisternen igen, eller kan de gamle genanvendes?

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen Kasper
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har det samme spørgsmål. Skal cisternen afmonteres for at montere Cera ventilsæde? Og hvordan gør man det?

Der er mange videoer der viser hvordan indmaden i cisternen skiftes men ingen der viser hvordan ventilsædet skiftes. 

Att: Vedbæk

Fik du løst dette problem? For jeg står overfor det selvsamme nu, og har svært ved at fine informationer omkring det.

​mvh

​​vedbækmanden skrev den 14-10-2018 16:15:16

Jeg har det samme spørgsmål. Skal cisternen afmonteres for at montere Cera ventilsæde? Og hvordan gør man det?

Der er mange videoer der viser hvordan indmaden i cisternen skiftes men ingen der viser hvordan ventilsædet skiftes. 

 


Mvh, Casper
Prøv først at undersøg hvad reservedelene koster, et nyt Cera koster i omegnen af 900kr når de er på tilbud.
Jeg stod med samme problem, for nogen tid siden,og ringede til en vvs ven, han anbefalede kraftigt, at købe et nyt toilet, og jeg mener han nævnte at cisternen skulle af, men husker det ikke helt.
Og div plast dele i indmaden, har det med at brække ret nemt, når toiletter er nogle år gammelt.
Så det endte med et nyt toilet....

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Prøv lige at se på datoen for sidste svar
Tror at problemet nok er løst forlængst

"AUTOELEKTRIKEREN"
Ja, det håber jeg da.

Og derfor ville jeg gerne høre hvilken løsning han kom frem til.

​Mvh

polobjørn skrev den 25-01-2020 00:10:57

Prøv lige at se på datoen for sidste svar
Tror at problemet nok er løst forlængst

 


Mvh, Casper
Her kommer et noget sent svar. Det blev aldrig nogen god løsning og som en anden skriver er det nok bedre givet ud både penge og tidsmæssigt at skifte hele toilettet . Men jeg skiftede ventilsædet ved at afmontere hele cisternen. Det kræver man fjerner alle bolte i bunden af cisternen hvilket var lidt besværligt uden godt værktøj. Selve ventilsædet var godt kalket til så det krævede en seriøs tang. Efterfølgende købte jeg nye bolte , men det voldte problemer at spænde dem ordentligt og var så vidt jeg husker dyre. Så en anden gang bliver det et nyt toilet :-)

Ja nyt toilet, var også det VVSéren anbefalede mig... 


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg må indrømme at jeg ikke har løst problemet endnu. Toilettet står i sommerhuset, så det er lidt "ude af øje .- ude af sind".

Efter moden overvejelse er jeg kommet frem til samme konklusion: det er billigste at købe et nyt toilet. (i den uge 5 2020) er Ifø Cera på tilbud i Jem &Fix til kr 999.

Så må jeg sætte mig ind i hvordan man skifter et toilet.  

Tak for hjælp og gode input-
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis