Hjælp til intelligent oplader...

Hej LDS, har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. 
Jeg har fået en defekt El-scooter (sådan en 3 hjulet bandit, de ældre og handikapaede gerne bruger) Jeg har med en enkelt undtagelse fået hele maskinen til at fungere igen, men opladeren driller mig sku lidt. 
Ifølge brugsforvirringen, skulle laderens indikator skifte fra rød/gul til grøn når batteriet er fuldt opladet, men det gør den altså ikke.. Batterierne er næsten nye, og der kommer massere af power på dem, og det er jo heller ikke det store problem, Men alligevel... 
Laderen tilsluttes med et 3 benet stik, så jeg formoder det en + en - og en "signal" Men er der nogen der ved hvad signalet er/skal være? Jeg tænker at det enten er et relæ på scooteren der slår til og signalere når det måler at der er knald nok på, eller en konstant strøm der sendes, og så frakobler laderen når den er kraftig nok... men det kan jo også være noget andet... Nogen det kan hjælpe/guide mig her, så jeg ved hvad jeg eventuelt skal måle efter under en fejlsøgning....

Det er denne oplader
http://www.cpmortensen.dk/shop/index.php?id_product=28&controller=product&id_lang=2
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Øh ja. Når man fejlsøger skal man ikke formode der skal være noget, man skal vide om der skal være noget og hvad. 

Sakset fra brugsanvisningen til den lader du linker til: 


Håber det giver en smule klarhed. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis