Motorlampen

Hey!
Jeg skiftede igår min kobling og havde derfor gearkassen skiftet fra motoren.
Nu lyser lampen i instrumentbrættet, som fortæller mig at der er fejl med indsprøjtningen i motoren et eller andet sted.
Nu tænker jeg så, kan det være pga. mangel på gearkasseolie? der røg jo en smule ud da motoren og gearkassen røg fra hinanden.

Jeg har tjekket at luftfilteret sidder korrekt og har prøvet at afmontere batteriet og smide det på igen, uden resultat.

Er der nogle der kan komme med et bud på hvad det kan være? Løs forbindelse, mangel på olie?

tak
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilken bil/motor samt årgang?

Du kan jo nemt tjekke oliestanden på gear og motor, nok ikke det men så er der da gjort.

Kan den starte, og køre den fint nok.

Har du tjekket at du ikke mangler, en ledning at sætte på.

Tja og e.   Nu du selv er inde på mangel af gearkasseolie, var det nok det første du burde toppe op inden motoren overhovedet blev startet. Mangel på gearkasseolie kan lynhurtigt resultere i, du bagefter skal til og skifte gearkassen også. 

Men det har formodentelig ikke noget og gøre med din lysende lampe, forudsat der kun er en ledning ned til gearkassen (baklampeswitchen). Muligheder: Forbyttede ledninger, manglende forbindelser i stik eller et beskadiget ledningsnet.

Sidst jeg prøvede noget lignende, var det en ledning til en bankesensor på en FordiFord der var skyld i lysshowet. Motoren var dog samtidig meget uvillig til og tage omdregninger.  

Der er nok ikke andet for at du må til og kontrollere alle ledninger forfra igen.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
lækkert, så kommer jeg da ikke til at kede mig i weekenden ;-) !
I forhold til at du i sidste indlæg ikke kendte forskel på 8 og 16 ventiler vil jeg sige at det er godt gået at du kan skifte en kobling. Vart det tungt / svært arbejde. Hvad brugte du til at holde enhederne.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Skrevet af Nipz på 10 maj 2014 13:42
lækkert, så kommer jeg da ikke til at kede mig i weekenden ;-) !
Nej, men det er der vel heller ikke nogen der vil syntes om i en hel weekend, vel ???  

På med vanten og ............. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvad med lige at få fejlkoden udlæst? Det kan jo være du bare har glemt et stik og det vil du jo lyn hurtigt kunne se på en tester. Og du bør jo desuden få slettet fejl bagefter alligevel, da en lampe der lyser lagrer en fejl selv når den er løst, hvilket kan skabe forvirring på et senere tidspunkt.


 

Den nye kobling skal nok bare have stillet ventiler.

René
Hej

Det kunne da tænkes at det er en sensor (krumtap position sensor) der sidder i gearkassen og måler på svinghjulet, der er sket noget med, enten blevet trykket eller beskadiget, måske stikket er ødelagt.

Afstanden til svinghjulet skal være indenfor en given tolerance.

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis