Manglende cykel

Hej.
Tja, så skete det også for mig. Da jeg efter et par dage skulle hente cyklen på busstationen, ja så var den bare væk. Selvfølgelig låst med godkendt lås. En lækker cykel, Nishiki street bike og kostede 3100,- for 6 år siden.
Pisseærgerligt.
Sætter aldrig mere noget til over kr 500.- ud i det offentlige 

mvh

 varmetossen

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du nu anskaffer dig en ny cykel, så sørg for at den ikke har helt lukket kædeskærm, den bedste måde at låse en cykel på er nemlig at sætte en skive bremselås omkring kæden og op i det store tandhjul ved kranken. Fordelen ved en skive bremselås er at der ikke er meget plads mellem kæberne og bolten kan ikke skæres over med en nedstryger ( har prøvet med en Bi metals klinge, hvor tænderne bare blev flade.
Hej.
God ide, men den her er sikkert bare taget med i en bil til senere behandling. Men dem der vil har vel så også en vinkelsliber på batteri, men det støjer trods alt.
Næh nu blir den gamle sat op igen, også en Nishiki sport - det er ikke utidig reklame, men et godt råd til en god cykel . Den er over 40 år gammel og ikke engang tandhjulene er nævneværdigt slidte, og jo, den har kørt langt.



 varmetossen

Jeg har prøvet at skære sådan en låsebolt over med en vinkelsliber, det tog 15 minutter og kostede mig to skiver beregnet til rustfrit stål !

Jamen så er det da fruen der skal tage cyklen på arbejde, det vil helt sikkert ikke skade hendes figur.

Så har du jo bilen helt for dig selv

Hej
Nah - den går nok ikke med 30 km på abejde plus møder rundt om i kommunen.
De 5 km til indkøb er til at overskue for mig.

mvh

 varmetossen

Her ser vi så hvor "Håndværkeren" har sin enestående viden om hængelåse fra.. nemlig at skære dem op......
Mon du skulle have en cykel (eller to) for meget stående....... :-)
Njord

MVH Njord
Du kan aldrig sikre din cykel mod tyveri.
De erfarne cykeltyve kan lukke en godkendt cykellås op med en dirk på sekunder, eller også så ryger cyklen op på ladet af en bil, og kan åbnes i fred og ro et andet sted. Hvorefter den strippes for dele som kan sælges, hvis ikke hele cyklen ryger til udlandet 

Den bedste sikring er at camouflere din cykel, så den ligner en gammel havelåge som ingen gider at køre på, og så låse den fast til en eller anden bygnings genstand med en kæde, der ikke lige kan klippes...og kryds fingrene     

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis