Bajonetsav til grenbeskæring

Er der nogen der har erfaring med at bruge en bajonetsav til grenbeskæring af træer ?


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det kan fint lade sig gøre, bare der en  skarp og velegnet klinge på.

Her et billede da jeg skulle prøve, den nye bajonetsav af

også ganske udmærket til de tyndere grene...

Denne model her, er stærk undervurderet, den er faktisk ret effektiv, og ukompliceret.

Elværktøj er trælst - hvis det er med forlængerledningJeg ville vælge noget som dette..(http://www.bauhaus.dk/grensav-krum-300-pp-gardena.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner) (Gardena's krumme grensav til teleskopskaft) så slipper man for stiger mv. - og det er faktisk nemt at save op til omkring 4,5 meter.. mens man står på jorden (medmindre man er meget høj og stærk)
Jeg har en sådan her - og den er super god..


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du kan godt bruge bajonetsaven, det eneste du skal være opmærksom på, er at skære først fra undersiden af grene ca 1/3 igennem(større grene skal have et V udsnit), så et snit fra oversiden et par cm forskudt fra det første snit så grenen knækker rent, og ikke laver et stort grimt knæk.  Så kan du altid skære stumpen ren bagefter  

Brug de rigtige klinger og giv dig tid, husk at træet skulle gerne overleve 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja, selvfølgelig kan Robert bruge Bajonetsav. - det er bare ganske få grene han kan nå fra jorden.. Hvorfor så ikke bare købe noget ok grej - til at starte med... (medmindre det er en undskyldning for at købe en Bajonetsav..???) ALDRIG gå ned på udstyret ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
He he GardenGirl, på den måde skal han både ha' en sav og et stillads eller en stige...

Nej, man må aldrig gå ned på udstyr

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Selvfølgelig.. det kræver både Bajonetsav, Grensav - stige.. OG stillads..

aldrig gå ned på udstyr.. (min yndlingsmand sidder og smiler lige nu.. jeg tror faktisk, det var derfor, han valgte mig??)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ha ha, min kone er tit blevet rystet over hvad jeg nogen gange køber.

Skulle bruge nogle skruer og kom hjem med en højtrykrenser, fordi den jo stod der og nærmest bad om at komme med mig hjem 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tjaa..manden min, ville købe en tanktaske til motorcyklen.... men kom hjem med en spritny mc...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Grundet til spørgsmålet, er at jeg faldt over et godt tilbud, hvor man fik en bosch boremaskine, bajonetsav og borehammer incl 2 batterier og lader for 1599,- incl moms.
Jeg skulle bare lige være sikker på at bajonetsaven var brugbar. Nu er sættet købt og jeg har allerede savet lidt grene. Det fungerer fint nok.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Tillykke med købet

Jeg tænkte også at jeg godt kunne undvære en bajonetsav (for det kan man da klare med en håndsav eller en vinkelsliber), men efter jeg har fået den, har jeg fundet ud af hvor mange ting den lige kan snitte i stykker.

Jeg har feks lige skåret nogle engangs paller op så de ikke fylder så meget når jeg skal på genbrugspladsen 
Og sidste år pløjede den sig igennem en masse gamle vandrør og en antenne... 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis