2 polet afbryder til højttaler sæt?

Hej. en 2-polet afbryder skal det forstås som 2 selvstændige faser der afbrydes med samme tryk?
Jeg skal bruge en afbryder i Fuga standard til at tænde og slukke et højttalersæt som jo har forskellig signal fra forstærker til højre/venstre højttaler. Hvis 2-polet afbryder styrer 2 uafhængige signaler så ville den egne sig til formålet. Nogen der ved det?
Mvh Martin

Mvh Martin
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge en almindelig dobbelt afbryder hvor du sætter en tangent fra en enkelt afbryder på.
Skrevet af Mafra på 29 apr 2014 00:34
Hej Akselj. Det vil jeg ikke mene da en dobbelt afbryder kun har en "fase ind". Jeg skal jo bruge 2 "selvstændig faser" for at dele lyden op i højre/venstre


Måske en korrespondanceafbryder kan fåes med 2 separate kontaktsæt ?

Det ser ud som om den her har det

http://www.wattoo.dk/lk-fuga-korres...1017036024


Det to små tangenter kan nok skiftes til een stor
Hej

Det du leder efter er en krydsningsafbryder.
Een tangent, to individuelle omskiftere.
Eller en 2 polet afbryder:
http://www.greenline.dk/Lauritz-Knudsen-FUGA-1/LK-Fuga-Afbrydere-1/LK-Fuga-2-polet-afbryder-1013
Annonce
Hov jeg havde læst det som om du ville skifte mellem to sæt højtalere.
Hvis du bare skal afbryde er jeg enig i at du også kan bruge en 2 polet afbryder.
En 2 polet afbryder, afbryder begge ledninger( typisk fase og nul), dvs du skal have 2stk 2 polede afbrydere...med mindre du havde tænkt dig kun at afbryde den ene af lederne i hver højttaler.

Så hvorfor ikke bruge en færdig enhed ? Klik her   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er rigeligt at afbryde én af lederne til hver hver højtaler, så én 2-polet afbryder er fint.
Enheden som "PinkHenrik" henviser til lagde jeg ud med, - den kortslutter forstærkeren. Ny kom jeg på at det er pænere at lave Fuga så det passer til resten af husets installationer. Fint kun at afbryde en af ledningerne i hver højttaler så jeg prøver med en 2 - polet afbryder.
Tak for alle input.
Mvh Martin

Mvh Martin
Skrevet af Mafra på 29 apr 2014 17:30
Enheden som "PinkHenrik" henviser til lagde jeg ud med, - den kortslutter forstærkeren. Ny kom jeg på at det er pænere at lave Fuga så det passer til resten af husets installationer. Fint kun at afbryde en af ledningerne i hver højttaler så jeg prøver med en 2 - polet afbryder.
Tak for alle input.
Mvh Martin

Hvis højttalernes/forstærkerens minus er den samme (f,eks ikke brokoblet)  så kan du nøjes med en enkelt to polet  afbryder.  Den fælles tilslutning  forbindes til forstærkerens højttaler minus/stel og hver af højttalernes minus, forbindes til hver kontakt.


"Ascii diagram"


                                Kontakt 1
                                     -----
Minus højttaler 1 ------------o   o
                                           :  ----------------  Minus forstærker
Minus højttaler 2-------------o   o
                                     -----

                                 Kontakt 2
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis