Maling af facaden

Hej alle

Vi er igang med at få ordnet vores facade, som er af mursten som tidligere ejer har valgt at male :-( malingen skaller nu af og vi skal have det ordnet. Jeg har snakket med en murer, som kan sandblæse det og herefter pudse det op så det bliver rigtig flot.

Vi har dog valgt at fjerne malingen selv og spare pengene for sandblæsning. Han har rådet os til evt. At bruge en girafsliber til overfladerne, vil dette virke? Og så har jeg kigget på en fugefræser til fugerne. Dette virker som et stort stykke arbejde, så jeg ville høre om der er nogen der har gode råd eller erfaring med at fjerne maling fra facaden og specielt ved fugerne. Mureren har bedt om at få alt maling af da det skal binde ordenligt.

Mvh Thomas
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er ked af at sige det, men det der bliver i aldrig færdige med...

Har slet ikke fantasi til at forestille mig hvordan man på en bare nogenlunde overskuelig måde kan få fjernet alt maling fra en facade uden at sandblæse, i bør seriøst genoverveje sandblæsningen.

Ved godt det ikke besvare dit spørgsmål, men det er virkeligt et velment råd

Vi har før på en meget lille overflade fjernet alt maling med foliefjerner, men til et helt hus bliver det nok for vildt og også dyrt.

http://www.knudedan.dk/Pages/dan/shop/Produkt.aspx?cgid=10691931-0427-48d7-b0d6-3d695d714d6a&cid=121&pid=70073001

Girafsliberen tror jeg ikke virker, typisk vil malingen sætte sig lynhurtigt i sandpapiret og den får heller ikke fjernet alt.

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Mange tak for svaret :-)

Er der nogen der kan bekræfte dette? Havde håbet at girafsliberen kunne tage det
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu bor du lidt langt væk, ellers kunne du have lånt en af vores girafslibere, men du kan helt vildt nemt selv teste det

En girafsliber er jo bare en forstørret slibemaskine, så prøv med en excentersliber eller en rystepudser, kan den klare arbejdet kan girafsliberen også...

God sommer

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Haha mange tak Martin :-) også god sommer til dig. Jeg må få testet girafsliberen og se hvad den kan gøre.
Prøv et smøre et godt lag brun sæbe (krystalsæbe) på 1 kvadratmeter af facaden. Dæk sæben med tynd plast af samme slags som til møbelafdækning under malearbejde inden døre. Tryk plasten fast i sæbelaget og lad den sidde et par døgn. Fjern plasten og prøv så at rense arealet med en højtryksrenser.

Hvis der er tale om en facadeplastmaling, hvad meget tyder på med de beskrevne afskallinger, bør sæben opløse akrylbindemidlet i malingen, så den kan spules af. Arbejdet er naturligvis stadig omfattende, men overkommeligt, hvis forsøget ellers går godt. Sidenhen kan meget større arealer jo indsæbes ad gangen. Spørg hos farvehandleren om indkøb af krystalsæbe i større portioner end supermarkedernes små bøtter.

Godt håndværk kræver dygtige håndværkere og de er ved at blive sjældne. Montører er der til gengæld mange af.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Fugerne kan muligvis også blive fri for maling vha. sæben. På den måde kan fugefræsning måske helt undgås og spare meget arbejde.

Godt håndværk kræver dygtige håndværkere og de er ved at blive sjældne. Montører er der til gengæld mange af.

hej jeg vil da anbefale sandblæsning du får en bedre og renere undergrund og det er en stor betydning. De penge du spare nu med at droppe sandblæsning de går nok væk længere hen ad. Vi sandblæst vores inden pudsning og det sidder stadigvæk efter 2 år fra pudsning og jeg har set nogen som har været i gang med vinkelsliberfor at spar penge og de gjorde det samtidig med os, og nu skal de til det igen. Fordi puds begynder at krakelere..

 frank

Jeg må give min kollega MalerMartin ret, der er ingen vej udenom en sandblæsning.

Girafsliber, brun sæbe er kun overspringshandlinger der ikke vil virke.

Ideen er at få fjernet AL maling og få gjort overflaen ren og ru så den kan modtage pudsen.

Så op på hesten!

Godt begyndt er halvt fuldendt!
www.gomaler.dk
Nu er det ikke mit projekt, men bare tanken om at skulle fjerne maling fra et helt hus, med en girafsliber gør mig deprimeret... Det vil være et kæmpe arbejde - som jeg alligevel ikke tror på bliver godt, fordi giraffen ikke kan komme helt i bund. Stene er jo ikke 100% jævne , hvorfor der stadig vil sidde maling i små sprækker og fordybninger, hvilket resulterer i dårlig vedhæftning for pudsen. Herefter kan i så starte på at fræse alle fugerne ud... Alene det, er også et stort arbejde.
Bid i æblet, og få det sandblæst! Det er den korrekte måde, og giver uden tvivl det bedste resultat. Ved godt man forsøger at spare hvor man kan, men tror I kommer til at fortryde de andre fusker løsninger, og det ender sikkert med at blive dyrere i den sidste ende, fordi I skal lave det hele om, når pudsen skaller af om 2 år.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også