Radiatorer suser konstant

Hej alle gør-det-selv'ere,

Jeg bor i stuen i et ældre etagebyggeri og har et problem med radiatorerne i to rum der ligger ved siden af hinanden. Radiatorerne - og rørene- suser meget højt, så højt at når det er værst har jeg ørepropper på for at kunne være i rummet.

Det startede i oktober sådan lidt on/off og forsvinder langsomt eller falder i styrke efter et par varme dage - som der jo har været ret få af indtil videre.

Men det meste af tiden er den susende lyd der konstant, uafhængigt af om radiatoren er tændt eller slukket. Alle radiatorer i lejligheden står normalt på samme niveau og det samme gør alle ovenboernes radiatorer - og ingen af dem har samme problem.

Jeg har prøvet at lukke luft ud af radiatorerne og skrue termostaten af og massere den lille metalstang der kan sætte sig fast.

Ved at google lidt rundt er jeg kommet frem til at det nok må være transmissionsstøj. Viceværten har gået med til at prøve at skrue lidt ned for ejendommens gamle varmepumpe. Uden effekt, men jeg ved ikke hvor meget han skruede ned. Han var bange for at 4.sals beboerne ville få svært ved at få varme.

Nu er den så landet der hvor viceværten har sagt at det er sådan det er, jeg må bare lære at leve med det og jeg kan ikke forlange at der skal gøres mere ved det.

Mit spørgsmål: har viceværten ret? Skal jeg bare lære at leve med at værelset er stort set ubrugeligt pga radiator-susen over halvdelen af året?

Og kan den susende lyd være andet end transmissionsstøj?

På forhånd mange tak!





2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Selvfølgelig kan du klage over støj fra varmeanlægget.
Ejeren/boligselskabet må få det undersøgt. Hvis transmissionsstrenge er udført med knæk istedet for bøjninger kan støj opstå.
Det er svært sådan lige udefra at stille en diagnose på at der netop er støj i jeres lejlighed.
Hvis varmemesteren bliver genstridig så skriv til kontoret.

mvh

 varmetossen

Skrevet af giraffenogløven på 21 apr 2014 15:55

Nu er den så landet der hvor viceværten har sagt at det er sådan det er, jeg må bare lære at leve med det og jeg kan ikke forlange at der skal gøres mere ved det.

Mit spørgsmål: har viceværten ret? Skal jeg bare lære at leve med at værelset er stort set ubrugeligt pga radiator-susen over halvdelen af året?

Og kan den susende lyd være andet end transmissionsstøj?

På forhånd mange tak!

Det er nu meget nemt.

1. Nej, han er bare doven eller det der er værre. Vil han ikke makke ret, er der noget der hedder husleje nævn eller noget lignende. Men du kunne jo skrive til udlejer først og redegør for ulemperne og en sendrægtig viceværts uvidenhed, for nu at være meget god ved ham. 

2. Nej det er transmissionsstøj i et rør. Hvis lyden ikke følger, om der er varme på din radiator stammer den fra et andet sted i bygningen. Sikkert fra et af hovedrørene der forsyner lejlighederne. En sådanne støj kan komme langt fra det sted hvor du hører det. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis