specielt fræsejern?

Hej, 

Jeg så i tvet idag,  hvordan man ved acryl plader kan lave akvarier. 
Dertil blev der brugt et fræsejern eller så til at fjerne det overskydende plade efter limning 
Efter limning vil der være to Cm overskyd på hver side af top og bund, selve fræsejernet kørte på side pladen og fjernede det overskyd på top og bund - det lignede et traditionelt fræsejern med en rund ting i bunden -men hvad hedder dette værktøj  ? 

Br, 

Mini-nash
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder lidt mystisk at der er 2 cm overskud, det er da virkelig spild af plade og penge hvis der er så meget der stikker uden for. Jeg ved ikke lige hvad du mener med et fræsejern, for en almindelig håndover fræser køre med mindst 5000 omd. så der vil akryl pladen bare smelte omkring et fræsejern.
Det spiller nok ingen trille hvis du laver et kæmpe akvarium, hvor du alligevel har et spild

Og det smelter kun hvis du holder den stille

Det lignede et fræsejern men havde en rund ting forneden som lå indtil pladen, så kanten blev fuldstændig lige i forhold til side pladen

Br, 

Mini-nash
Du mener sikkert et overfræser-bor med et lille kugleleje i enden, af samme Ø som borets diameter.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Rigtig mange tak, det ligner noget a la det - det var ikke lige så let at beskrive anderledes
Jeg må prøve at bestille et og se hvordan det virker

Br, 

Mini-nash
Annonce
Skrevet af mini-nash på 19 apr 2014 23:13



Rigtig mange tak, det ligner noget a la det - det var ikke lige så let at beskrive anderledes



Jeg må prøve at bestille et og se hvordan det virker

Du kan prøve at kikke hos Harald Nyborg, de har nogle billig sæt, dog ikke nær samme kvalitet som dem fra CMT

http://www.harald-nyborg.dk/p5465/f...2-dele-8mm

FRÆSEJERNSSÆT 12 DELE 8MM







Det vil jeg prøve lige til start, mange tak for hjælpen

Br, 

Mini-nash
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis