Hæve facaden

Er det muligt at hæve facaden på et vinkel hus fra 1979? Det skal hæves ca 50 cm

Det er røde mursten. Huset skal efterfølgende pudses, have fladt tag og nye vinduer fra gulv til loft. Kan måske i samme omgang isolerer muren med lecanødder nu da taget alligevel er taget af for at forhøje facaden?

Sidste ting. Er det meget omstændigt hvis det altså kan lade sig gøre
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor vil du dog hæve facaden, det er jo hele huset der skal følge med op !

Det kan da lade sig gøre, men du skal nok regne med en pris på mindst 1.000.000,00 kr. for det lille nummer med at løfte et hus lægge nye installationer o.s.v.

Du kan selvfølgelig bygge oven på den eksisterende mur, men vil så få et problem med de inderste bærende vægge der også skal bygges højere.

Det vil være billigere at finde sig et andet hus med fladt tag ( ser gyseligt ud )

Ja det er selvfølgelig mig der ikke har gjort det tydeligt

Jeg mener:

Tage taget af, murer med eks gasbeton ca 50-100 cm hele vejen rundt og så lægge nyt tag. Jeg er klar over det også er de indvendige vægge der skal bygges med op. For loftshøjens skyld.

Men tak for jeres svar
Selvfølgelig kan du da det, men det bliver nok en bekostelig affære alligevel, da det jo ikke er noget du gør på en efter middag  Du skal faktisk have et stort telt ud over hele huset så du kan gøre det i tørvejr, med mindre huset står tomt lige nu. Du skal nok regne med at det vil koste mere end 200.000,00 kr. i alt, og så er spørgsmålet om det vil kunne betale sig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis