Rockwool op ad skorsten

Hej,
Fra min pejseindsats til taget er der en muret skorsten. Ydre mål ca. 60x60. Må jeg lægge Rockwool a-batts op ad den på loftet?

Mvh.,
Christian
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det må du da godt, men hvad skulle det hjælpe ?
Skrevet af cwix på 17 apr 2014 23:20

Der er jo loft hen til skorstenen, som jeg vil efterisolere. Idag mangler der isolering de sidste 2 cm.
Nåeh HE HE jeg troede du ville isolere op ad skorstenen, men læg du bare isolering op ved siden af skorstenen. stenuld eller glasuld kan ikke brænde før det når den temperatur hvor enten sten eller glas smelter, og så varm bliver din skorsten næppe nogen sinde.

Hvorfor i alverden skulle dét nu være en tosset ide at isolere sin skorsten ???? Det giver en del fordele såsom at skorstenen bliver hurtigere varm, specielt i de kolde periode dette medføre en bedre forbrænding samt at det er med til at undgå løbesod...
Tak for svar. Jeg har nu isoleret 1m op ad skorstenen på 3 sider. På den fjerde side er der to bjælker op ad skorsten, som jeg ikke tør isolere "inde". Det er ellers fristende at klemme et batt ind i mellem bjælkerne. (skorstenen er skæv og bjælkerne bærer skorstenen)

Mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis