Kuldebroer

Vi har købt et hus fra 1958, som vi har fået hulmursisoleret med papiruld.
Desværre har det medført kuldebroer over
2 vinduer i stuen.

Firmaet der har udført isoleringen har efterfølgende konstateret, at kuldebroerne skyldes overskudsmørtel som er faldet ned i hulrummet over vinduerne, men de har umiddelbart ingen løsning på problemet.

Kuldebroerne giver imidlertid skjolder på tapetet så et eller andet skal der gøres.

Man kan vel pille murstene over vinduerne ud og banke mørtlen af, og mure op igen, men findes der en lettere løsning?

Hvis der er nogle der kan bidrage med gode råd til hvordan vi løser problemet er de meget velkomne til at svare.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Er der muret stik over vinduerne. ????
Hvis der er muret over almindeligt, er der støbt en bjælke som sammenbinder yder og indervæg, dette vil give kondens indvendig.

------------------
Poul Erik

PE

Hej
jeg har selv haft samme problem og den løsning jeg fik anvist af en muremester var at pille en sten ud med ca. en meters mellemrum og suge nedfaldsmørtlen ud (når det falder ned har det samme konsistens som fint sand).
Det er jo et problem hele vejen rundt om huset. Det kan sagtens ligge i en halv meters højde i hele hulmuren.
Jeg mener nu godt du kan bebrejde isolerings-firmaet at de ikke har undersøgt det først - det er et ret almindeligt problem i ældre huse og hvis du suger alt mørtlen ud kommer der jo til at mangle isolering.
MVH
Morten

Morten Brik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis