plastic tagrende

hej jeg er for nylig flyttet i hus. og der er skiftet tagrender inden for ca 5 år. til plastmo tagrender hele vejen rundt. men de knirker og giver sig. men kan ikke se nogle fejl på dem. når jeg går ud og rusker lidt i det sted lyden kommer fra forsvinder det for en stund. men teori kunne være at de har fået givet sig og blevet skæve inden de blev sat op??

men ville gerne høre om der er andre der ved hvad det er, inden jeg piller dem ned og kigger på dem

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Morten.

Dine tagrender fejler ingen ting, det er ganske normalt at de giver sig i jernene alt efter uden dørs temperaturen.

Hvis det er gamle metal rendejern der er blevet genbrugt, og sat "plast kapsler" ud over, kan du smøre det lidt med noget fedt, men det er en stakket frist, for de vil altid arbejde  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du må vende knirkelydene til noget positivt, de er jo egentlig bare en form for termometer med lyd
det er nye plastic rende jern der er sat på. ja ved godt de giver sig men har aldrig nogle der knirker så meget. men det kan også være at de har været en lille smule skæve inden de blev sat på. men tak for det. har i så nogen ide om hvor lang tid der går før lydene aftager???
Annonce
hej hvad er det for nogen tudstykker du har? går tagrenden hele vejen rundt om huset eller er der endebund?

mine forældre fik sat tagrender op i ren plastic for 6 år siden, og de knirker og "brager" stadig specielt i varmen om sommeren, og det har de gjort fra starten, så med mindre du vil sætte nye render op i et andet materiale så tror jeg at du må lære at leve med det :-(
Det må alligevel fortage sig for jeg høre aldrig noget fra mine plast tagrender, de ligger nu også i de gamle jern.
Der findes nogle ekspansions stykker hvis din tagrende er for lang  
jeg kan ikke huske hvor langt de skriver at den maks må være, men hvis den overstiger dette, kan de give problemer da plastikken arbejder meget, i koldt / varmt vejr. 

Prøv at læse mere om det på Plastmo's hjemmeside

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis