Scooteren funger ikke.

Hej.

Har en Peugeot Speedfight 2fra 08.  45'er.

Jeg er ikke den store reperatør.

Der er et par problemer med den. Som jeg ikke ved, hvor jeg skal sætte ind for at løse.

1) Når de har stået natten over i skuret og bliver bakket ud og op på center støttefoden, startet  på elstarter. Tager den de første 15 sekunder fuld omdrejninger og gasser selv vildt op. Gashåndtaget er drejet helt ned. Det vare cirka de der 15 sek. så falder den i omdrejninger igen.

2) Når man kommer kørende de ca. 50 km/t den går og rammer bare en lille stigning falder den til lige under 30 km/t.. , når det så flader ud igen... Er den næsten ikke til at få op i fart igen.

3) Kommer ned til en vej og bremser ned og skal ud på den. Kan de risikere at gå i stå og når den gør det, er den næsten umulig at slå i gang på elstarteren.

Håber på en venlig sjæl her med lidt gode råd.


"Alt kan Læres" ... "Videnskab er en fryd"


/Mvh.


NEP.


13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah du kan starte med at rense din karburator et nyt luft filter gør også under værker. Noget kunne tyde på at det er der fejlene ligger, den skal kunne startes uden du bruger gashåndtaget er den kold skal den have lidt choker, men så vidt jeg ved har den automat choker. 
Hej

Tror din automat choker er død. kunne tyde på at den drukner, derfor er den svær at starte og problemer med at komme op i fart, grundet forkert blanding.
Ellers som håndværkeren skriver, en rensning ville være en god idé, der kunne være kondensvand i karburatoren og andet skidt.


Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Prøv og tag benzinslangen af karburatoren og se om der bliver ved med at komme benzin ud.
Prøv og kig om luftfilteret er blevet vådt at benzin.
Hej.

@håndværkeren: Tja.. Der er automatchoker på den. Giver heller ingen gas, når der startes.

@mekkeren: Kan høre du siger død, Er det er større omkostning? Nu har jeg jo som sagt aldrig skruet i en scooter. Og jeg fik købt privat uden manual til speedfight 2'eren.
Så nu handler det om først at finde ud af ,hvordan jeg kommer ind til kaburatoren. Den er jo virkelig omgivet af skjolde.

@scootergrisen: OG hvis der gør det?? ER den så ikke stoppet. Hvis luftfiltret er vådt, hvad er der så los??

"Alt kan Læres" ... "Videnskab er en fryd"


/Mvh.


NEP.


Kunne være reedvalven under indsugningsstudsen som ikke holder tæt hvis luftfilter er vådt af benzin.

Eller nåleventil, svømmer eller benzinhane der ikke lukker for benzinen.
Annonce

Nep.

Nu skriver du godt nok at alt kan læres, det er også rigtigt

Men der er tidspunkter i livet hvor det er smartere at lade dem der har forstand på tingene tage over. Så jeg vil anbefale dig at smutte ind til en der kan reparere scooteren få en kvittering på reparationen så du kan komme tilbage hvis tingene ikke virker, der er altid en garanti på en reparation af køretøjet.

Så kommer du ud at køre og er det ikke det det handler om

Obs. jeg kan ikke anbefale Thansen.

Det er da en god idé at prøve sig frem, en haynes bog ved sin side og så kan det da ikke gå helt galt, plus at den dag lortet bryder sammen har man måske mulighed for at fikse den på stedet, og husk nu at penge sparet er penge tjent. Og erfaring kommer ikke af sig selv, vi har alle kæmpet for at nå der hvor vi er i dag, det kan da være der stumper i overskud når man havde samlet den, men så længe det ikke var bærende bolte gjorde det ikke så meget.

Smut ind på scootergrisens hjemmeside, find haynes bogen og klø på.

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Det kan bare hurtigt blive dyrt at prøve sig frem. Pludselig har man skiftet en masse dele og ødelagt gevind osv og maskinen kører stadig ikke.

Start med at få plastikken pillet af så du kan se om elchokeren virker. Bagefter renser du karburatoren. Så tror jeg den kører igen.


 

Det lyder, som om den ingen kompression har, og motoren er slidt op.

Delfinen

Som du kan se Nep, så er der masser af gætterier om hvad din maskine fejler

Det er da helt fint med Haynes manual, hvis du har en sådan, de er ikke gratis !

Og har du noget ordentligt værktøj og et værksted du kan stå og hygge dig i, en knibetang en hammer og en skruetrækker når du ikke så langt med

Nu ved jeg jo ikke om du som jeg er afhængig af et velkørende køretøj, bor meget langt fra det meste. Men lad nu en der har forstand på tingene lave den, ikke en der siger han har men en med brev på det.

I mine unge år havde jeg sådan en lille Benneli af den slags der kunne pakkes ned i en stor taske. Da den ikke kørte så godt længere havde jeg en kammarat der ifølge ham selv lige kunne fixe den. Da han havde samlet den lå der lidt skruer og en fjeder tilbage og jeg spørger om det ikke var noget der skulle sidde i motoren. Nåeh det der har ingen betydning, var svaret ! Den kom aldrig til at kører igen. 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis