Formatering af harddisk beskyttet med password i win 7

Hej til alle kloge computerfolk.

Jeg har fået en asus 1225b eee pc med skærm kaput. Jeg måtte beholde den hvis jeg kunne få den til at køre. En ny skærm kostede ca 700kr så den købte jeg. Nu har jeg så det problem at den der brugte den i sin tid har blokeret den med et password som hun ikke kan huske. Er der overhoved nogen mulighed for at komme forbi så man kan formatere disken? Og starte forfra.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med killdisk. http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Skrevet af LL1 på 11 apr 2014 20:31
Prøv med killdisk. http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Hej.
Det forstår jeg ikke en dyt af. Kan du ikke beskrive det nærmere?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Killdisk rydder harddisken for alt inkl. Windows. Det er næppe det du skal forsøge først.

Med lidt held kan du gendanne computeren til fabrikstilstand.

http://www.ehow.com/how_6878224_res...tings.html

Kort fortalt skal du taste F9 når du tænder computeren, og vælge at gendanne computeren.
Hvis Windows starter normalt, så sluk computeren og prøv igen. Det kan godt kræve lidt øvelse.

Hvis alt går vel, får du en computer med en helt frisk Windows.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Hej Regmos.

Super tak for svar. Så er den oppe at køre igen. Mangler bare de nødvendige programmer,
men det bliver først i morgen.
Jeg skulle lige fumle lidt rundt indtil jeg fandt ud af at nogle gange var det enter og andre gange tab som skulle bruges for at komme videre.
Så nu kan jeg jo begynde at adskille den 1001px jeg har gang i, i en anden tråd

Mange hilsner  Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Godt det lykkedes

...Mangler bare de nødvendige programmer,men det bliver først i morgen.

Nu ved jeg ikke hvor "nørdet" du er, men husk at se dig godt for når du henter/installerer programmerne.
Det ville næsten være synd, at svine en helt frisk computer til med diverse skrammel.

Fra The Windows Club

Fra HowTo-Geek

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Annonce
Skrevet af Regmos på 13 apr 2014 08:05
Godt det lykkedes


Nu ved jeg ikke hvor "nørdet" du er, men husk at se dig godt for når du henter/installerer programmerne.
Det ville næsten være synd, at svine en helt frisk computer til med diverse skrammel.

Fra The Windows Club

Fra HowTo-Geek
Hej Regmos.
Tak for de to link. Der lærte jeg noget nyt. Har ofte undret mig over at download free ofte førte til noget man skulle betale for. Har også iblandt fået noget skrammel med som næsten ikke er til at slippe af med. feks "deal finder" det er godt nok blandt de værste.
Jeg ved heller ikke hvor nørdet jeg er, men som udgangspunkt så har jeg brug for Mozilla Firefox, Open office og java til min netbank.
Min ældste søn har brugt den gratis avg virusprotect og været glad for den, så den vil jeg prøve. På en anden computer har jeg avast, men er lidt træt af den.
På vores stationære bruger vi tdc`s sikkerheds pakke, fordi vi stadig bruger xp.
Hvis du kender asus eee ved du så hvordan man slipper af med det der live haløj. det vil opdatere hele tiden og det interessere mig ikke.

Mange hilsner Kovas


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja, det er meget let at komme galt afsted

Firefox henter du HER

Libre Office henter du HER (lang historie, men det er den aktuelle udgave af Open Office)

Java henter du HER. Vælg Windows offline (filesize: 27.7 MB) den indeholder ikke nogen ekstragevinster.

På vores stationære bruger vi tdc`s sikkerheds pakke....

Den kan du installere på op til 5 computere uden at betale ekstra, så den ville jeg, uden at tøve, også bruge på din Asus.
TDC's sikkerhedspakke leveres af F-Secure som hører til blandt de absolut bedste.

...hvordan man slipper af med det der live haløj...

Kender det desværre ikke, men det er sikkert et af de programmer, som producenterne ikke mener vi kan undvære, når vi køber en ny computer.

Til at begynde med, kan du prøve at fjerne det fra computerens opstart.

Tryk på Windowstasten (den med logoet/flaget) og R samtidigt.

Skriv msconfig klik OK og vælg fanen Start.

Kig listen igennem, fjern flueben ved det unødvendige, klik Anvend > OK og genstart hvis du bliver bedet om det.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Hej igen.

Nu er jeg kommet godt igang med den "nye" asus .
fandt et sted på nettet hvor en sagde at " generelt kan man bare afinstallere alt det der asusp---. Så det gjorde jeg, og  så slap jeg for alt det halløj.
Jeg takker mange gange for hjælpen.
Når/ hvis det bliver dårligt vejr igen så vil jeg tage skærmen ud på den anden jeg har rodet med. Og se hvad det ender med.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

www.ninite.com kan du hente alle de programmer du nævner på en gang. Det er så nemt som at klø sig et vist sted.

M.h.t antivirus - kan du ikke bare nøjes med det indbyggede Microsoft security essential eller windows defender. I test er de ikke de bedste, men for almindelige brugere rækker de rigeligt. Samtidig slipper du for alle de forsøg på at få dig til at købe pro versionerne af de øvrige gratis versioner, man kan få på nettet.

Har selv tidligere både brugt avast, avg m.fl. men blev træt af dem, da de popper op i tide og utide med alt muligt. Der er det meget mere roligt med de indbyggede beskyttelser.


Kurt B. Andersen
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis