Kobling Mazda B2000 1992

Trænger til et godt råd..............

Det drejer sig om en Mazda B2000 1992. Koblings pedalen  bliver nogen gange hængende i bund og det virker som om den ikke kobler helt ud. 

Jeg kikkede på hoved og slave cylinder, og fandt ud af at der under gummi indækningen på slave cylinderen gemte sig en helt masse koblingsvæske. Jeg gik der for ud fra at den var slidt og skiftede den. Da jeg monterede den nye slave cylinder har jeg selvfølgelig luftet den ud. 

Men.........den hænger stadig i pedalen og specielt når jeg sætter den i bak gear er det svært at koble ud. Den "trækker" hele tiden. Jeg går ud fra at det så er galt med hovedcylinderen. 

Men inden jeg køber en ny hovedcylinder vil jeg høre om der er en eller anden måde at checke på at det faktisk er hoved cylinderen  det er galt med..

Nogen kloge


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at få en til at betjene koblingen, og kik så om slavecylinderen giver "fuld udslag"

gør den det, er det nok en ny kobling mv der skal til...

Skrevet af lars p på 09 apr 2014 08:35
Den giver et lille udslag og så siver stemplet tilbage selv om pedalen holdes nede. Det tyder vel på at det er hovedcylinderen (når nu slaven er udskiftet)......eller hvad ?????
Tja, hvis den opfører sig som beskrevet, bør du absolut kunne se der drypper med væske  fra hovedcylinderen ellers har du ikke fået alt luften ud af systemet.

Hvis der stadig er luft vil det automatisk havne oppe i beholderen når du pumper pedalen og dermed forsvinde ret hurtigt.




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det lyder slet ikke godt, at stemplet siver tilbage, uden at pedalen er sluppet. Det siger mig, at hvd.cyl. er utæt i gummistemplet.
Du kan formentlig få et repsæt til få kr., som burde kunne klare kvalet.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis