Bore igennem muren

Hey alle sammen.
Jeg står og skal have installeret fiber i huset snart. Vi fik så muligheden for at spare nogle penge, hvis vi selv borede hullet inde fra værelset og igennem ydermuren. Jeg fik dog snakket med mine forældre om det, og blev lidt nervøs for om der gemte sig kabler derinde, da det er nogenlunde i nærheden af en stikkontakt.

Så derfor har jeg besluttet mig for at lade en prof. Gøre det. Men hvem skal man have fat i? En elektriker eller tømrer? Det skal jo være en, som kan tjekke om der er kablet inde i væggen.

På forhånd tak.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der er kabler i nærheden, vil elektrikeren jo være et godt bud.

Men mon ikke lige så godt, du kan lade firmaet der skal installere fibernettet bore, så får de hullerne hvor de vil have den, og det bliver ikke dyre end at skulle have en elektriker ud.

Skrevet af PF85 på 07 apr 2014 22:38

De skal have 2000,- for det. Det er der ingen elektrikere i mit lokal område som tager i timen

Ja så giver det jo god mening

Du kan jo evt skrue kontakten af, så kan det jo være du kan se hvilken vej ledningerne går.




Skrevet af je__ns på 07 apr 2014 22:58

Ja så giver det jo god mening

Du kan jo evt skrue kontakten af, så kan det jo være du kan se hvilken vej ledningerne går.




Ah godt råd. Det vil jeg da prøve, tak
2000,- for at bore et hul? Jeg er vidst i den forkerte branche :-)
Jeg ville ikke være så bange for at bore selv. Du kan købe en strømdetektor hos Onkel Harald til 149,- hvis ikke afmontering af stikkontakten afslører hvilken retningen kablet er trukket.
http://www.harald-nyborg.dk/p2460/3-i-1-detektor

Jeg vil tro en elektrikker skriver 1 time på fakturaen... Dvs. ca. 500,- incl moms.
Annonce
Skrevet af aaroe på 07 apr 2014 23:47
2000,- for at bore et hul? Jeg er vidst i den forkerte branche :-)
Jeg ville ikke være så bange for at bore selv. Du kan købe en strømdetektor hos Onkel Harald til 149,- hvis ikke afmontering af stikkontakten afslører hvilken retningen kablet er trukket.
http://www.harald-nyborg.dk/p2460/3-i-1-detektor

Jeg vil tro en elektrikker skriver 1 time på fakturaen... Dvs. ca. 500,- incl moms.

Tak for det link. Jeg tror da at jeg snupper sådan en og borer hullet selv
Ja, med den pris fra fiberselskabet synes jeg også du skulle tage udfordringen op. Det skulle være til at spotte om det er "farligt" hvis du lige får det skilt af.

Jeg er i øvrigt meget overrasket over prisen. Jeg er selv ved at få lagt fiber ind i disse dage og selskabet graver selv tomrør ind til huset ude fra vejen, blæser fiber igennem det, sætter boks op på ydersiden borer igennem væggen og sætter boks op på indersiden og trækker netkabel til min router og sætter strøm til den indvendige boks for 0kr.

2000,- for et hul  spurgte du ikke om der fulgte aktier i fiberselskabet med til den pris ?

Når du nu borer hullet, så husk at bore det en anelse skråt ned af (hvis du borer indefra) for så undgår du at vand løber ind langs med kablet... vand er dovent og vil helst løbe ned af  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Forskellen ligger i at min boks skal sættes op på 1. Sal. Hvis jeg ville have det gjort i stueetagen, så var det gratis
Men teknikeren og jeg forhandlede os frem til, at hvis jeg selv borede hullet og trak kablet igennem, så ville jeg slippe for de 2000,- og samtidig få boksen inde på mit kontor. Så jeg er rigtig tilfreds med at de giver mig den mulighed
Skrevet af PinkHenrik på 08 apr 2014 11:26
2000,- for et hul  spurgte du ikke om der fulgte aktier i fiberselskabet med til den pris ?

Når du nu borer hullet, så husk at bore det en anelse skråt ned af (hvis du borer indefra) for så undgår du at vand løber ind langs med kablet... vand er dovent og vil helst løbe ned af  

Ja, det sagde han også Jeg skulle bore skråt ned af og 20 cm over panelet.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis