Isolere skur/carport - Input ? (Lille maskin "værksted")

Hejsa

Sidder og har en vedvarende drøm om at starte stille og roligt ud som selvstændig inden for bearbejdning, hvilket kræver at jeg får mig et lille værksted. Har været rundt i området og syntes meget hurtigt at leje en hal bliver dyrt, især hvis der går fx 2 år inden jeg kan leve af det.

Så derfor vil jeg godt se lidt nærmere på hvor man økonomisk samt muligheds mæssigt befinder sig ved at ombygge/isolere mit gamle skur/carport til formålet.

 - Omkring det med at drive erhvervs er der nævnt i min lokalplan at det er tilladt så længe det sker uden gene for naboerne. Dette vurdere jeg er muligt, dog ved at prøve få noget konkret svar fra kommunen.

Sådan ser det ud pt:



Hvor bilen holder er der beton underlag, samt der bare er lagt fliser hvor der er plads til cykel, tørresnor osv ... Skuret bagved ligner at have bare et forhøjet beton gulv ... Lidt størrelser (i mm)



Nu er det bare grove mål lige taget hurtigt, men:

Bil parkering: ~14.5 m2
Tørresnor areal: ~10.5 m2
 - Carport = 25m2
Skur: ~13.8 m2

Kræver ikke SÅ meget plads, så som udgangspunkt har jeg ikke planer om at ændre noget hvor bilen holder, det må gerne fungere til dette formål stadig ..... 

 - Vil dog helt OPTIMALT gerne kunne smide en isoleret port samt dør i, og så have hele området til rådighed, dvs nemt kunne køre ting ind gennem porten osv. Er dog meget tæt på skel, så fx at bygge op i højden går næppe.

Overvejer dog lidt at smide en skillevæg op mellem hvor bilen holder, og mit "tørresnor" areal og inddrage dette til skuret - Smide en dør i ud med indkørslen, og få de ~10m2 ekstra plads til skuret, som så vil blive i en vinkel.

Sådan her vil det ca blive med udvidelse hvis min forklaring er helt sort, dog med døren åbne ud istedet for 



Intet er fast bestemt nu, men kunne da godt bruge lidt ideer, samt også gerne hvordan det måske kan gøres når man ikke er direkte håndværker selv med erfaring omkring dette. Vil trods alt gerne kunne bruge så meget af det eksisterende som muligt, men går ud fra at gulvet skal bankes op/graves ud så der kan komme isolering ned osv - Kan også ske det slet ikke er værd at bevare noget.

~250mm flamingo i gulvet og måske 200mm rockwool i væggene var lige første tanke, og have en lille affugter derude og måske ~15 mm krydsfiner til vægene så man nemt lige kan smide en skrue i og hænge noget op.

Lidt ideer/erfaring til om mine tanker allerede nu er helt fucked, eller hvordan jeg nemmest får tegnet/planlagt herfra, også gerne en GROV estimering omkring budget til materialer.

Mvh Henrik

(Blev et lidt langt indlæg så håber det giver mening for nogle, prøver lige at få læst det igennem et par gange)

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne stadig godt bruge et input eller to til mine tanker

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Jamen jeg skal da gerne være den første, med en bemærkning om at du skal huske at isolere dit loft også, ellers smutter varmen den vej op.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Jeg savner også oplysninger om loftisolering og krav til opvarmning.
Jeg går ud fra, at bearbejdningen af ?? foregår med en slags maskineri, hvorfor det er afgørende nødvendigt at sørge for at der er tørt. Derfor en god ide med en affugter.
Hvad siger fruen til at miste sin tørreplads?

Med venlig hilsen
ktm

 

Uhhhh, loftisoleringen er jeg faktisk ikke sikker på, som udgangspunkt vil jeg mene at der max er 100mm nu, men det må jeg lige prøve at kigge ved lejlighed.

Omkring opvarmning var min første tanke lidt i denne her stil uden den store viden:

Sun-Air
http://www.vvs-eksperten.dk/index/sun-air-1808
Dækker op til 70 - 80 m2.

Det drejer sig omkring en laserskærer der vel bruger en 2500 Watt så forventer nok at der også komme lidt varme herfra, det ikke fordi jeg satser på 25 grader derinde døgnet rundt. Ellers var tanken nok at en luft/luft varmepumpe vil kunne klare det ? ....

Fruen ved på nuværende tidspunk kun at jeg har planer for selve skuret og ikke resten af carporten, hehe :-) .... Dog fundet en leverandør af lidt større maskiner der ikke koster det store, så derfor mine planer er udvidet ...

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Annonce
Når man drømmer, forventer man jo også en fremtid. Fremtid betyder fremskidt og udvidelse. Mht isolering bør du nok have 300 i gulv og 200 i vægge, loftet min 200.

MEN der er andre ting der trænger sig på! Da jeg startede som selvstændig havde jeg romantiske drømme, der pludselig blev forvandlet til virkelighed, da ordrerne - de store - kom ind. Håndtering af større mængde rå-varer, lager, pakning klar til kunden, plads til halv-fabrikata og så ville man jo gerne være lidt mere uafhængig af underleverandører - og så køber man en maskine mere - der skulle have arbejdsplads - strøm osv.

Det jeg vil gøre dig opmærksom på er, at der skal mere plads til end man tror! Det er ulideligt at høre på konen, når man er nødt til "midlertidigt" at bruge et værelse til opmagasinering!

Mit råd til dig: Start billigt! Isoler vægge og lofter. Læg træ på gulvet, få kraft lagt over og opvarm med el.

Når du så begynder på eksporten, finder du et andet sted. Men pas på arbejdstilsynet og brandmyndigheder. Rigtig go vind og held og lykke (og gør så noget ved det NU!)

 

Store tanker er da gode, men har du undersøgt markedet for det du vil lave med din laser skærer, det er altså noget af en investering uden at du ved om dit produkt har almen interesse.

Og at du ikke fortæller fruen om dine planer for fremtiden er direkte dumt

Skrevet af uldal på 09 apr 2014 11:58
Når man drømmer, forventer man jo også en fremtid. Fremtid betyder fremskidt og udvidelse. Mht isolering bør du nok have 300 i gulv og 200 i vægge, loftet min 200.

MEN der er andre ting der trænger sig på! Da jeg startede som selvstændig havde jeg romantiske drømme, der pludselig blev forvandlet til virkelighed, da ordrerne - de store - kom ind. Håndtering af større mængde rå-varer, lager, pakning klar til kunden, plads til halv-fabrikata og så ville man jo gerne være lidt mere uafhængig af underleverandører - og så køber man en maskine mere - der skulle have arbejdsplads - strøm osv.

Det jeg vil gøre dig opmærksom på er, at der skal mere plads til end man tror! Det er ulideligt at høre på konen, når man er nødt til "midlertidigt" at bruge et værelse til opmagasinering!

Mit råd til dig: Start billigt! Isoler vægge og lofter. Læg træ på gulvet, få kraft lagt over og opvarm med el.

Når du så begynder på eksporten, finder du et andet sted. Men pas på arbejdstilsynet og brandmyndigheder. Rigtig go vind og held og lykke (og gør så noget ved det NU!)
Hejsa

Mange tak for svaret, og tror at du har helt ret ....

Pt sidder jeg og tegner for at se hvordan det ser ud med plads når maskine, råvarer, palle til levering, søjeboremaskine, pakning osv kommer ind i lokalet, fordi det fylder bestemt. Og tror at du har helt ret i at det hurtigt kommer til at fylde mere end forventet.

Pt er jeg ved at undersøge hvem fra kommunen jeg helt præcis skal have fat i for at få lidt mere konkret svar, fx om man kan få dispentation fra loftshøjde når det er et enkeltsmand firma og lign spørgsmål.

Kan godt ske man bare skal starte så billigt som muligt næsten.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Skrevet af Håndværkeren på 09 apr 2014 12:01

Store tanker er da gode, men har du undersøgt markedet for det du vil lave med din laser skærer, det er altså noget af en investering uden at du ved om dit produkt har almen interesse.

Og at du ikke fortæller fruen om dine planer for fremtiden er direkte dumt


Jeg har en hæderlig go ide omkring markedet efter at have arbejdet i branchen gennem en længere år række, så det bekymre mig ikke så meget.

Fik priserne på de store maskiner denne her uge, så fruen kommer med i alle planer, og har også vidst lige siden vi købte huset at dette var en drøm jeg tænkte seriøst på.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Se det er jo en go ting, at fruen er med i planerne, ellers kan det blive dyrt i minkpelse o.s.v. som bestikkelse.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis