Gulv oven på metal

Dette er gulv til en tømmerflåde.

Har nogle rustfri stål agtige lægter, oven på dem kan jeg ikke bare skrue trægulv fast i, derfor skal jeg enten ligge nogle små reglar som gulvet kan skrues fast i eller så bruger jeg bare terasse brædder til at gulvet kan skrues fast i hvis i forstår.
Mit problem nu er så hvordan jeg sætter de reglar fast oven på metal reglaren.
Der er jeg kommet frem med nogle ideer. 
1. skal jeg hen og ovre bolte og gevindstænger og sætte det sammen på den måde 
2. skal jeg bore hul i metallet i siden og træet i siden og købe de store strips og sætte igennem og spænde.
3 Skal jeg gøre det samme som nr 2 bare med reb?

Uden tvivl er det mest holdbart med gevind og bolte men vil gerne spare nogle penge på det hist og her. Derfor håbede jeg på der var en anden løsning. nogen forslag?

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan også bore huller i metallet, og bruge ganske almindelige fladhovedet  "træ" skruer, skruet i nedefra.
Men så skal jeg have fat i nogle ufattelige lange skruer. Og det ville jo faktisk være bedst hvis der slet ikke blev boret i det så det ikke rustede.

 

hvis det er rustfrit stål som du skriver er det jo ligemeget om du bore huller der kommer jo ikke rust i hullerne af den grund :-) .........
Annonce
Men hvis jeg svejser i det gør der vel?

 

Skrevet af NiklasH på 04 apr 2014 20:13

Men så skal jeg have fat i nogle ufattelige lange skruer. Og det ville jo faktisk være bedst hvis der slet ikke blev boret i det så det ikke rustede.


Kan du ikke sætte skruerne i fra metalsiden og ind i træet, så behøves de ikke at være så lange. (eller der det en lukket metalprofil)

Hvis du svejser med elektroder, kan du bruge rustfri elektroder, så er der mindre der ruster.

nu snakker du om at svejse (hvad har du at gøre med) for man kan bare rense med syre så bliver det rustfri igen, pelox tror jeg det hedder, altså hvis du bruger rustfri tråd eller pind, eller har berner sådan nogle skruer der undersænker i brædderne og når de rammer metal er de selvskærende fungerer ret godt, men nu snakker du om at de skal være lange hvor lange

 

Tænkte på nu bare at bore huller i bunden og så lave en lille bits forlænger til skruemaskinen og stoppe den op og så skrue skruerne i fra neden? er det ikke fint nok?
Svejsningerne er til nogle beslag der skal svejses på stålet

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis