gennemstrømsvandvarmer fjernvarme

hvad er bedst redan eller termix eller er der andre der duer

Har et hus på 140 m2 et badeværelse ingen spa eller badekar og skal heller ikke have det familie på 4 stk,     nogle der har et foreslag, eventuelt hvad jeg skal kigge efter,  pris mellem 4000-6000 kr


 

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er egentlig et ret simpelt valg, du må nemlig ikke selv rode med fjernvarme installationen, så lad du din vvs-er om valget så passer det også sammen. 
Igen ubrugeligt svar

Det er ikke det spørgeren spørger om. VVSmanden skal sætte den enhed op som han bliver betalt for. Spørger må som forbruger selv bestemme hvilken enhed han vil have op, så længe installatøren kan godkende den ift. gældende regler.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har en Redan i mit hus fra 1977.

Har fået den udskiftet en enkelt gang for længe siden.

For 3 - 4 år år siden fik jeg skiftet " kødben " tror jeg han kaldte det - var rustet i stykker. ( utæt )

VVS-eren nævnte så at hele enheden måske snart skulle skiftes igen - men den holder fint endnu.

Så generelt er jeg tilfreds med den.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg fik sat en Termix VMTD-1 op for 3-4 år siden. Den virker rigtig godt. Nogenlunde samme størrelse hus og lille familie. Men prisen var vist omk. 7500 kr.
Jeg har en Redan, aner ikke hvornår den er fra, den fulgte med huset.. Det fungerer virkelig godt, det er en stor fornøjelse at man aldrig "løber tør" for varmt vand..

vh Rasmus
Annonce
Skrevet af Rnyboe på 03 apr 2014 15:20
Jeg har en Redan, aner ikke hvornår den er fra, den fulgte med huset.. Det fungerer virkelig godt, det er en stor fornøjelse at man aldrig "løber tør" for varmt vand..

vh Rasmus

Ja, i sommerhuset har vi en 30-liters metro el-vandvarmer - tror det er den fjerde på 40 år ( jeg har haft huset i 25 og skiftet den 2 gange ) - kan godt være belastende når vi er mange der skal i bad - ligesom nu her til påske
Men man vænner sig til korte bade - ellers er det det kolde gys.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Her i huset har vi for nylig investeret i sådan en fyr:
http://www.metrotherm.dk/Produkter/Fjernvarme/Fjernvarme/Elektronisk-styret-gennemstromning/
Jeg tror da at  alle gennemstrømningsvandvarmere udmærker sig ved at kunne producere alt det vand en almindelig familie har brug for.
Det jeg syntes du skal interessere dig for er vekslerens tomgangsforbrug.
Veksleren står hele tiden og er klar til brug, så du ikke skal vente for længe på det varme vand. Dette forbrug varierer en del for de forskellige vekslere. Hvis de ikke oplyses på firmaernes datablade, så ring og spørg. Det gjorde jeg og nogle af typerne bruger mere end 2 kbm. i døgnet, hvilket er en del over året, med de fjernvarmepriser der er nu til dags.
Vi valgte ovennævnte veksler fordi den har en indbygget timer, der lukker for fjernvarmen når den ikke har været brugt i et på forhånd programmeret antal timer,praktisk når vi i lange perioder opholder os i sommerhuset.
Så rådet herfra er,kig på tomgangsforbruget,det er vigtigere ned at kigge på virkningsgraden.
Og så lige en advarsel udsendt af det lokale fjernvarmeselskab.
http://www.fjernvarmefyn.dk/Om-os/NyhederFjernvarmeFyn/Termix%2020.aspx

Bjarne

 

Har også kig på en redan selv den hedder

Redan Akva Lux II 1-2 lejligheder Isoleret vandvarme 004U8243 den koster 4695kr tror at den opfylder kravet , nogle der har et bud på en anden model omkring det samme beløb.

til Håndværkeren nu var det jo ikke fordi at jeg selv ville sætte den op, jeg ville bare spare nogle penge. og hvis du læser det igen står der ikke at jeg selv ville lave det.

Bjarne jensen hvad kostede sådan en

  

  


 

Skrevet af Bjarne Jensen på 03 apr 2014 16:15
nogle af typerne bruger mere end 2 kbm. i døgnet, hvilket er en del over året, med de fjernvarmepriser der er nu til dags.

Bjarne

Mener du ikke 2 kWh ? - 2 kbm lyder helt vildt !

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nej Blackbird det skriver du ikke noget om, men det er en sædvane at når der ikke spørges formodes det at det vil du selv lave. Det er jo en Lav Det Selv side du befinder dig på lige her.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis