fingerklipper vil ikke starte

Min ellers så trofaste fingerklipper vil ikle starte. Når jeg hiver i snoren starter den og kører tre sek, og så vil den ikke mere. Ved de næste forsøg sker absolut intet. Der er ny benzin på.
Mvh
Helle. Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske en rensning af karburatoren ville hjælpe lille ven, og har den stået med en sjat benzin hele vinteren kunne det hjælpe at udskifte den, eventuelt en sjat karburator sprit i tanken.
den har været tømt for bensin, karburatoren er renset. Kan da prøve m lidt sprit...Jeg har f...... lange arme snart :-).
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Kommer der benzin ud af slangen ned til karburatoren? Måske er et filter stoppet.


 

Jeg kigger lige....Den står helt nede på lageret...

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej Helle
Hvis en motor ikke har været startet længe , bruger jeg tit , at fylde en injektionssprøjte
med benzin og give et lille sprøjt ind i indsugningen . Du er nødt til at pille luftfilteret af .
Herved kan du hurtigt konstatere om karburatoren er stoppet , for motoren kører kun den korte tid den kan, med den lille mængde benzin du har indsprøjtet .
Hvis du stadig ikke kan få liv i den , er du nødt til at skrue tændrøret ud og sætte det i tændrørshætten og lægge det på stel . Derefter trækker du i snoren . Hvis ikke der springer en gnist i mellem tændrørets elektroder , er enten tændrør eller tændingen defekt og du får ikke gang i den.
3 regler for at en benzinmotor starter : Gnist- benzin-kompression

Håber det hjælper når dine arme har antaget normal længde igen

Hilsen Johnny S.

Johnny cnc
Annonce
Jeg har mistet gnisten, ledningen til tændrørshætten er helt irret, nede i hullet...Og der er ikke givet ved dørene, skal have hele toppen af maskinen for at komme til den lille stump ARGH!
Men så fik vi da forlænget armene, naboer venner og bekendte(og min teenage datter ;-))
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Formoder omtalte "fingerklipper" er en motoriseret hækkeklipper. 

På en hel del af de maskiner, sidder der en spædebold på undersiden af karburatoren. Har du prøvet at trykke nogle gange på den, altså hvis ....... ???

Ellers skal der formodentelig et nyt sæt membramer i karburatoren. De koster normalt omkring en flad "hund".

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Næh Leif, det er skam en 5hk fingerklipper til at klippe vegetation med. Nogen steder i verden er græsset på plænen af og til liiige lidt længere end man ville ønske sig, eller der står en klynge stivgræsser på folden ingen gider æde, eller en skov af gråbynke eller lidt tagrør der gerne vil høstes. Til disse formål har man en fingerklipper ;-). Og den har ingen bobler og guderne forbyde at jeg skal skifte membranen, for så skal jeg have hele toppen af én gang til :-). Og det får man snavsede fingre af..BADR...
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Skrevet af Raknes på 31 mar 2014 12:55
Næh Leif, det er skam en 5hk fingerklipper til at klippe vegetation med. Nogen steder i verden er græsset på plænen af og til liiige lidt længere end man ville ønske sig, eller der står en klynge stivgræsser på folden ingen gider æde, eller en skov af gråbynke eller lidt tagrør der gerne vil høstes. Til disse formål har man en fingerklipper ;-). Og den har ingen bobler og guderne forbyde at jeg skal skifte membranen, for så skal jeg have hele toppen af én gang til :-). Og det får man snavsede fingre af..BADR...
Mvh
Helle
Ja ok. Det er bare så sjældent at folk har en sådanne, derfor formoede jeg det nok var en hækkeklipper. 

Men du har vel forhåbentelig fået liv i kalorius nu ???  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis