Mobilt bredbånd og telefon

Jeg er blevet eneboer og har derfor fået et andet behov for internet end tidligere. Derfor overvejer jeg at nedlægge fastnettet både med hensyn til telefon og bredbånd.

Jeg rejser en del og er væk ca 180 dage om året. I den tid er der ikke brug for fastnettet overhovedet. Til brug når jeg er væk har jeg et mobilt bredbånd med 5 GB, og det rækker rigeligt med det forbrug jeg har når jeg er ude.
Når jeg er hjemme bruger jeg det faste. Jeg ser noget YouTube, noget TV, læser aviser og mail, LDS mm, og så opdaterer jeg en del podcast, Det sidste kan der sorteres noget i, så behovet ikke bliver så stort endda.
Derudover skal jeg have en mobiltelefon med ubegrænset tale.

Og her kommer så spørgsmålene:
Hvor mange GB bredbånd skal jeg regne med at skulle købe pr måned for at dække mit behov?
E der nogen der kender til en udbyder, hvor prisen på det ønskede er nogenlunde fair?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg har sku ikke meget forstand på dine ønsker, men det lyder somom dit liv er i et vendepunkt. Du har jo nævnt noget før.
Har selv været der,og det er svært, men kan også være det bedste.
God vind.

mvh

 varmetossen

Jeg har 3.dk og har mobil bredbånd 10 et eller andet, Mb Gb? pr. måned, men ser jeg nogle YouTube videoer, holder de 10 ikke og jeg tilkøber yderligere 5. Det er ikke altid let at begrænse sig, når man dumper ind på noget med gamle biler og motorer osv, eller vil se hvordan man gør dit og dat, kigger efter dias scanere!
Hvis ikke det er aktuelt med ret meget video og TV, så rækker de 10 ganske fint.

Vi har for øvrigt intet fastnet af nogen art.

Med venlig hilsen
ktm

 

Chr. du skal være sikker på at 3´s net dækker dit behov, de har adskillige steder utrolig dårlig/ustabil dækning, selvom der på deres dækningskort står at de har super/optimal dækning.

Var selv faldet for Oister´s tilbud,både for mobil og mobilt bredbånd, ved tilmelding fik jeg at vide at der var super dækning, men deres mobile netværk er utrolig ustabilt.
Måtte flytte belefon abo. inden der var gået 14 dage, her gik det slet ikke.

Hos andre virker det fint, så se om du ikke kender nogle som bruger 3´s net så du kan teste det hjemme hos dig selv.

 

Altså vi har 2 ADSL-linier, der trækker 5 mb/s, og vi bor uden for lands lov og ret. Vi har lige sagt den ene linie af, og TDC mobilt bredbånd- virker (er stabilt)
Vi har prøvet alle andre, og Telia- skulle også virke.

Mobilt-bredbånd på landet- kører som vinden blæser. Vi brugte en overgang telenor og telia. de virkede fint, og så kørte det ustabilt, og vi fik ikke sat prisen ned af den grund. Så sagde vi dem op!

Vi bor, hvor fiber aldrig kommer, så stabilitet er vigtig. (TDC forsøgte igen igen at sætte hastigheden op, da vi opsagde den ene *DSL linie. Og nej: Vores oldgamle kobber kan ikke trække det!! Burde de vide, det var så kun tredje gang)-

Vi bruger over 1000 kr/mdr- og andre med fiber bruger 300/md. Føler man sig til grin? JA!

Mvh
Pinny

Mvh
Pinny
I følge regeringens mål skal alle have adgang til fibernet inden et vist årstal, kan ikke huske hvornår. Men selvom du bor uden for det du mener er meget langt ude, så skal du have tilbudt installering af fiber net. Det er muligt at du selv skal betale en procentdel af ned gravningen, men det må du indstille dig på når du vælger at bo der ude hvor kragerne for længst er fløjet hjem igen. Jeg bor selv ret langt ude, men vi var nogle af de første der fik fiber på hele Als, og jeg har lige fået opsat til en 60 / 60 mbit forbindelse, ikke noget jeg har bedt om for jeg kan ikke bruge den hastighed til noget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis