Indretning af meget lille køkken

Hejsa

Er løbet lidt ind i et indretningsproblem.
Nedenstående er en tegning over et køkken der skal indrettes. Det er beregnet til 1 person.
Jeg har på forhånd afskrevet at få plads til køleskabet, der placeres udenfor køkkenet, og satser på en miniovn. Evt. med integrerede kogeplader.
Nogen der har geniale idéer?
Der er indgang for neden hvor der er 90cm.
Vand og afløb kan placeres alle steder.
Det skal helst være med standardmoduler fra f.eks. Ikea, Kvik eller lignende.

 Aldrig gå ned på udstyr!

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så vidt jeg kan se, har du lige plads til et trinette ved den væg der er 140 cm.

Et trinette er et færdig møbel der indeholder køleskab to koge plader og en vask med under skab. Så kan du montere to over skabe á 60 cm. uden låger. hvor du nederst har plads til en mini ovn, så er der da masser af plads

Jeg ville måske kikke hos camping folket... det er vildt imponerende hvad der hældes ind af ting og sager i en campingvogn. 

Eller båd folket,som jo også er begrænset af pladsen. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg kan forstå af jeres forslag, at i aldrig har set et trinette. De er meget brugt i kollegie lejlighedder

De har målene L - 120 cm.   B - 62 cm.  H - 85 cm. incl. sokkel.

Spænderne udfordring :-) En af de ting der er vigtige er at få noget bordplads - al ting skal have en plads så bordpladen ikke bliver fyldt med ting som f.eks. el kedler og lign.

Hvad med to opvaskemaskiner? Evt. af den smalle slags (~45cm brede) på den måde behøves du ikke ekstra opbevarings plads, tallerkener og bestik bliver simpelthen i opvaskemaskinen når de er rene. En opvaskemaskine er ikke meget dyrere en et underskab...

Jeg ville vælge induktion som kogeplader - ikke meget dyrere end alternativerne, og så er de hurtigt kolde efter brug så bordpladsen kan bruges til at stille ting fra på. Desuden er de så hurtige at du ikke behøver en el kedel.

Som ovn kunne man vælge en kombineret mikro og normal ovn.

Til bordplade ville jeg vælge noget der kan holde til varme og vand - en stålbordplade med svulst ville jeg nok selv vælge - ifø laver nogle færdiglavede med vask der ikke er forfærdeligt dyre. (det skal ikke være en stålbordplade der er limet på træ - de holder ikke til varme).
Annonce
Flere af de store køkkenfirmaer har nogle sjove tegneprogrammer, hvor du kan prøve dig lidt frem.

Feks. HTH her: http://webshop.hth.dk/hth/IboxServlet?p=IXS220
Ser nu mest ud til at Borst har tabt interessen for den bold han kastede i luften
Overhovedet ikke.
Skulle bare hjem fra arbejde inden jeg kunne svare :-)

det med trinettekøkkenet er da en super idé! Vidste slet ikke man kunne få sådan nogle.
Tror vi har besluttet os for dette:
http://www.lavprisvvs.dk/shop/intra-trend-120-498473p.html

Tak for tippet håndværkeren. :-)

 Aldrig gå ned på udstyr!

Hold da op det er da flot, det er jeg ret sikker på at du bliver glad for, og så til den pris utroligt det kan lade sig gøre
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis