Dewalt 743 bordsav brummer

Hej

Jeg har en Dewalt 743 bord/gærings sav ,som brummer og kan kun komme igang ved "hånd" hjælp.

Jeg har skiftet start kondensatoren unden at virkede.

Nogen der kender til sådane en sag.

/Jerry

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det kan være viklingen til kondensatoren er gået, prøv at fjerne kondensatoren og mål gennemgang på de ledninger der går til den, for en god ordens skyld, tag net stikket og stik det ned i din lomme så du ikke bliver grillet.

Hvis det ikke er en start men en støj kondensator, så se om den kan starte helt uden.

Hvis det som alle andre gode GDS projekter sker på hjørnet af matriklen igennem 4 forlængerledninger og 2 kabeltromler fra farfars tid, så kan det være spændingstabet er for stort til at den vil starte, prøv i en stikkontakt i nærheden af målertavler.


God arbejdslyst - helst sikkert

"Jeg vil forsøge at svare på alt - hvis du har kigget i manualen"



"Holdt op med at virke er ikke det samme som gået i stykker. Start med en ren klud, så oliekanden"
Hej.
Hvis du kan tage et billede af skiltet på motoren er det meget nemmere at hjælpe.
eller skrive hvad det fortæller om antal faser, volt, måske endda kondensator størrelse.
Første ting er, at der er forskel på start- og driftkondensatorer, men kom lige igen.

mvh

 varmetossen

Hej

Jeg har teaget lidt foto's .

Jeg har også vedlagt en tegning hvor nr. 1 går ind i nr. 2 Jeg tænkte at fejlen måske kan ligge i selve motoren , da jeg har splittet den ad og kunne se at der sad lidt rust, på selve hjulet eller hvad man skal kalde det. nr.1

/Jerry

Hej

Jeg har teaget lidt foto's .



Jeg har også vedlagt en tegning hvor nr. 1 går ind i nr. 2 Jeg tænkte at fejlen måske kan ligge i selve motoren , da jeg har splittet den ad og kunne se at der sad lidt rust, på selve hjulet eller hvad man skal kalde det. nr.1

/Jerry

Hej.
Den motor er en 220 volt der skal kunne køre også uden kondensator når der sættes strøm til den. Hvordan har kullene det. Der skal være nok tilbage til at de holdes ned mod kommutatoren og ikke så slidte at lederen/kobbertråden er ved at nå ned.

mvh

 varmetossen

Annonce
Hvad med kuglelejerne køre de let rundt, hvis den går for stramt, vil den have svært ved at starte....
Det ene lejre skal skiftes, men jeg ved ikke hvor kullene sidder.
/Jerry
Hej.
Nej jeg tager udsagnet tilbage. Det er formodentlig en to-polet 380 volt motor, der så skal bruge kondensatoren for at køre. Kan du tage et billede af klemkassen, altså der hvor ledningerne kommer ind

mvh

 varmetossen

Jeg tager nogle billeder i morgen, jeg har skiftet kondensatoren, men det var samme resultat.
Hvis hjalp klingen kørte den fint.

/jerry
Den nye kondensator, er det samme type, og størrelse som den gamle.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis