Højskabe med dybde på 35-37 cm?

Halløjsa!

Jeg skal have et eller to højskabe til køkkenet. Problemet er, at de(t) skal stå ved siden af en skorsten, der er 37,5 cm. dyb, og de må derfor ikke være dybere. Samtidig har jeg virkelig brug for pladsen, så de må meget gerne være tæt op til mål. Samtidig med at de helst ikke skal koste en bondegård :-) Samtidig med at jeg naturligvis er krævende - jeg har 80 cm i bredden at gøre med og skal både have plads til støvsuger og koste og masser af hylder :-)

Hvor finder man den slags? Jeg har tjekket Ikea ud, men finder kun badeværelsesskabe, der er 30 cm. dybe. Hvis man skal til at få lavet på mål, bliver det vel ret pebret?

mvh. tina
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køber et alm. 80cm højskab eller 2 x 40cm og skærer dem ned i dybden.
Henvend til ved en køkkenforhandler og bestil 2 skabe med de mål du vil have..... Det kan ALLLE køkkenforhandlere klare, eller vælg den billige køb en skab i f.eks. ikea og køb eller lån så en rundsav og så selv skære siderne til nøjagtig efter de mål du nu vil have
Vi fik nogle hos Svane der var 32 cm i dybden + lågens tykkelse, og 2,0 m høje, det er standart mål. Det er badeværelsesskabe, men samme korpus som køkkenskabe....
Hej Tina
Dem har de i IKEA i deres køkken sortiment kig under højskabe og vælg Så kan du vælge variant. Jeg fandt et der måler 80x37x200

Det fikser jeg...
Annonce
Je__ns... så er vi da lidt derhen ad - tak, dem kigger jeg lige på :-)

Elmichael - hvad hedder de? Jeg har siddet og kigget på ikeas hjemmeside det meste af eftermiddagen uden at finde dem. Men hvis jeg googler skab dybde 37 cm, så kommer der et ikeaskab frem... noget der starter med fa...? Men ikea har kun et enkelt højskab i den model, så måske er det simpelt hen udgået?

Jeg var nemlig også temmelig skråsikker på, at Ikea havde det, for det har jeg helt bestemt set før!! ;-)

mvh. tina
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S09917676/#/S99920641
Metod hedder det

Det fikser jeg...
Næh, der var den jo! :-) Mange tak! Jeg bryder mig godt nok ikke meget om den i 80 cm og med to låger, men to gange 40 er også rigtig fint :-)

mvh. tina
I kan garanteret også give et godt stil-råd :-)

Jeg har tænkt mig at male lågerne med tavlelak, jeg skal bruge den øverste del til shoppinglisten og andre ting man glemmer, barylerne skal bruge den nederste del til at tegne på. Skal skabene være sorte eller hvide? Måske hvide med sort låge på?

Jeg bor generelt ikke ret stilrent / sort-hvid agtigt, er mere til træ og lidt rod ;-) Og køkkenet er i øvrigt et virkelig gammelt HTH med eg og lidt struktur på lågerne. Disse skabe kommer dog til at stå lidt for sig selv og rode midt imellem køkkenafdeling og spise/sofa-afdeling....

mvh. tina
Måske har du allerede malet? Men jeg ville vælge farve efter hvor meget lys der er i rummet. Med eg på de andre låger ville jeg tippe hvid tavlelak (findes det?) med mindre der kommer urimelig meget dagslys ind i rummet. Hvid til at tegne på er også meget federe end sort. Bedre farvegengivelse med kridt end på sort.

Villa VilleValhal - gammelt hus, altid noget der skal laves
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også