landzone, nedrivning af stuehus,

Hej LDS.

Jeg er ved at købe en ejendom hvor stuehuset er mere eller mindre nedrivningsmoden.

I udbygningerne(som er registreret som erhverv, metalvirksomhed) kan der på 1 sal etableres en lejlighed. 

Dette synes jeg virker som en god idé da jeg så kan bo der til jeg får midler til at opføre et nyt stuehus i fremtiden.
Her er jeg så stødt ind i et lille problem.
Kommunen siger at jeg skal rive det gamle stuehus ned for at må etablere en bolig i udhuset, men hvis jeg vil bygge et nyt stuehus skal det stå færdig inden 3 år efter at jeg har revet det gamle ned.
Den tidsfrist kan jeg ikke overholde, og da det ligger i landzone vil det næsten være umuligt at få lov at opføre et nyt efter de 3 år.

Er der nogen som kan gennemskue hvordan man kan "omgå" denne 3års regel, om man kan søge dispensation om det eller på anden måde komme udenom det.
Har tænkt på om man kan dele matriklen op så man får en byggegrund? Men om det er muligt ved jeg ikke

Håber i kan hjælpe.

Mvh Sonny Olesen

Hellere være en rigtig Original, end en dårlig kopi

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lad det gamle stuehus stå, reparer evt. lidt på det, så det kan stå nogle år endnu.

Hvis du har/får kreditforeningslån i det, skal de også være indforstået med at det rives ned.

Det er desværre en større omgang at gøre huset beboeligt, som vil koste en del mere end hvad lejligheden kan laves for.

kreditforeningen er informeret om planerne, så det skulle være på plads.

Hellere være en rigtig Original, end en dårlig kopi

Jeg mente ikke du skulle gøre huset beboeligt, bare sørge for klimaskærmen er nogenlunde intakt.

Så kan det jo bare stå tomt, til du får brug for at rive ned, og bygge nyt...

Ok på den måde.

Men som kommunen har udlagt det så skal jeg rive stuehuset ned før at jeg må bo i udhuset, da der ikke må være 2 beboelser på en matrikel.
ville heller ikke ha et problem med at lå huset stå indtil at der skulle bygges et nyt

Hellere være en rigtig Original, end en dårlig kopi

De sagde på kommunen at det skulle være færdigt inden for 3 år, men har hørt flere sige det med at det skal være begyndt inden 3 år.

Hellere være en rigtig Original, end en dårlig kopi

Det her er jo et fint eksempel på, at man fra kommunernes side, gør det let at bo og virke i landområderne????

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja har det sku sådan lidt at de nogle gange selv er ude om at der er nogle landområder der dør ud, og at landet er strøet med faldefærdige huse når det er så omstændigt at få lov til noget nyt


Hellere være en rigtig Original, end en dårlig kopi

Her kan du læse lidt om reglerne for bebyggelse i landzone..

http://www.dn.dk/Default.aspx?ID=7320
hmmm ja, kom ikke rigtig tættere på en løsning, men tak Pizzabager, så er jeg da lidt mere inde i lovteksten

Hellere være en rigtig Original, end en dårlig kopi

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis