Vandtæt samling af el-kabel

Hej med jer,

Jeg står overfor at skulle have monteret en markise på min terasse. Huset er funkis, og der er derfor ikke noget udhæng, der beskytter. 

Markisen er motordrevet, så der skal trækkes strøm. Monteringen skal ske længere nede på væggen, hvor jeg har et 220V udendørs strømudtag. Kablet, der følger med markisen, er imidlertid for kort. Jeg kunne åbne markisen og montere et længere kabel, men så ryger garantien. Derfor tænker jeg, at jeg bliver nødt til at samle det eksisterende kabel med et ekstra stykke. 

Det er her, mit problem opstår. Væggen er som nævnt blottet, og samlingen vil derfor skulle kunne tåle direkte regn. Jeg har kigget efter en vandtæt samledåse, men det eneste, jeg kan finde, er såkaldt "stænkfast".

Hvad tænker I, er det nok, hvis jeg benytter mig af krympeflex både inde og ude på samlingen?

Mange hilsener

Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Køb sådan et krympeflex sæt, så får du en vandtæt samling..

www.greenline.dk/Kabel--Ledning-7/K...-saet-8340

Krympeflex sæt

Jeg ville nu skifte kablet i markisen, hvis det er rimelig nemt at komme til, bliver der noget galt, så monter det originale kabel, hvis den skal repareres på garantien....

Tak til je__ns. Tror det er det, jeg ender med. Vil du bare lade krympeflex være yderst, altså uden samledåse, så den bliver udsat for vind og vejr?

Og ja christiannielsen, det er netop det jeg mener. Som jeg skriver, er kablet fra markisen for kort til at nå ned til det udendørs strømudtag, derfor skal jeg have forlænget kablet.

Bh Thomas
Skrevet af TFT på 19 mar 2014 09:03

Tak til je__ns. Tror det er det, jeg ender med. Vil du bare lade krympeflex være yderst, altså uden samledåse, så den bliver udsat for vind og vejr?  

  

Ja den kan sagtens hænge frit, ér det udført korrekt er det 100% vandtæt, og kan tåle at ligge under vand.



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis