Fugt i afblændet vindue

For at bevare et proportionalt udseende af en bygning har vi fået lavet et afblændet vindue på 1. salen. Udvendigt er det et ganske alm. vindue med energiglas og indvendig er der en bagkant i form af en muret mur. I den 'kasse' der er opstået er der sat sortmalet træplader så det udefra blot illuderer et rum uden lys.

Problemet er nu at der er kommet fugt i indvendig ruden. 

Til en start er problemet søgt afhjulpet ved at åbne luftspalten i rammen, samt at skifte beklædningen i kassen. Det hjalp et stykke tid, men nu er problemet kommet tilbage.

Min umiddelbare tanke er nu at fjerne den indvendige kasse og i stedet på pudset op og malet med en sort diffusionsåben maling, det vil fjerne problemet med at der er et organisk materiale hvor der kan komme fugt, men det vil bare ikke løse det grundlæggende problem med at jeg har en kasse med stillestående luft som kan danne fugt.

Er der en som har et godt bud på hvordan jeg løser det grundlæggende problem.... fugtstyret udluftning eks.?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis dit vindue vender ud så der kan komme sol ind ad det, vil der dannes fugt selvom det er stille stående luft. Der bliver jo en voldsom opvarmning når solen står på, når der så ikke er sol længere sker der en lige så voldsom nedkøling, det kan ikke andet end give fugt problemer. Løsningen må være at du bore nogle 10 mm. huller i karmen for neden og for oven så luften bliver skiftet inde i hulrummet.
Der skal altså være huller både for oven og for neden, ellers vil der ikke kunne opstå en cirkulation. En tømre ? Du skulle vel nok selv kunne bore sådan et par 10 mm. huller for oven og for neden. ( og derved spare mindst 1000,00 kr. )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også