BIL BIL BIL BIL!!!!

hej alle.

har brug for lidt hjælp!!

vil gerne have hjælp til bil valg?

vi har pt en skoda fabia hatchback, en dejlig bil vi har haft fra ny årgang  06, har ikke haft de største problemer med den, kun service og normal slid

men men, vi fik i august en lille dreng og valgte dengang at se tiden an med hensyn til plads. kassen på barnevognen kan lige være bagi, og stellet på bagsædet samt hjulene tages af og ligges også ved stellet.

vi synes bare ikke at det er nogen særlig sjov løsning, da det tager tid, og hvis feks lille mand er utilfreds under kørslen, og mor skal om at sidde ved siden af ham, gør det det besværligt at skulle have det hele ud og om på forsædet. der kommer nok også en mere i fremtiden.

så vi tænker på at skifte bilen ud, til en større og måske nyrere.

problemet er bare at jeg er for nærig til at købe en ny bil, en oktavia, passat osv koster jo alle langt over 200-300 kg hvilket vi synes er for meget 

og skal de være billige har de kørt 1 milliard km, eller mega gamle.

har været ude og kigge på den der dacia, både logan og lodgy, hvilket tiltaler os meget, da det er billige nye biler, kvaliteten er okay, de køre godt og da vi ser en bil til transport, kunne det jo være fint men men vi vil jo heller ikke stå med en rust bunke eller smadre kasse efter 4 år fordi det var en lorte bil!!!



hva skal vi gøre? købe nyt og æde de månedlige afdrag men nyde en ny bil. eller købe en nyrere brugt i så fald hvilken, og så leve med at der råd til lidt sjov i hverdagen, men stadig risikere oftere værksteds regniger??


( den "nye" bil skal være efter 09 og være med 6 airbags og ESP.)

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

I bliver nødt til at stille mere specifikke krav op, ellers bliver det håbløs at finde
den bil i skal bruge. Altså feks skal det være bensin eller diesel stationcar eller sedan
hvor mange km må den have kørt hvad må den koste og om det skal være et
bestemt mærke.
Når i har fundet ud af det er det noget nemmere at finde ud af, hvis i ikke rigtig
ved hvad i vil have så tag en tur til Silkeborg og gå bilforhandlerne igennem og
kik på hvad i synes passer til jeres brug og pengepung.

Hilsen Jan
Tiden med barnevogn er kort, så jeg ville overveje en anden løsning end at skifte bilen ud. Nemlig at få en trækkrog på (hvis den ikke allerede er der) og så få et cykelstativ til 300 kr, som stellet (med hjul og hele svinersnavset) kan sættes op på, og dermed frigøre bagsædet, lette håndteringen og spare en masse tid. Husk en lygtebom og en rød nummerplade (300 kr oveni).
En 06 Fabia har masser af gode år og billige km tilbage i sig.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hvor stort et kørselsbehov har I og hvor meget må bilen koste?

Jeg ville kigge på en Skoda Octavia. Jeg har selv lige solgt en fra 2006 og købt en ny 2014 model.

En søgning på Bilbasen giver mange fornuftige bud. Hvis jeres behov ikke er en diesel, kunne denne være en mulighed http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/14-tsi-122-ambiente/2050169
65.000 km er jo ikke specielt meget og du får et kæmpe bagagerum der nemt spiser en stor Emmaljunga barnevogn og to store kufferter. Tro mig - jeg har selv haft en magen til!

Jeg har ikke prøvekørt en Dacia, kun set dem på bilmessen. De virker ret billige og deres sikkerhed er ikke specielt god. Det er svært at sige hvordan standen på sådan en er om 4 - 5 år og ikke mindst gensalgsprisen. Det jeg vil ind på er, at det KAN være bedre og billigere i sidste ende, at vælge en nyere brugt bil i stedet.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej.
Ja, der er mange ting i det. Stil et skema op: behov - lyst - fornuft - økonomi.
De nye er forjættende billige i ejerafgift osv, men små som regel.
Men kan man hænge noget bagpå eller smide det på taget, kan meget lade sig gøre.

mvh

 varmetossen

hej igen!

vi har købt cykelholder, lygtebom og ekstra plade!. men det er altså lidt bøvlet. og når vi nu kan have stellet på bagsædet, så vælger vi oftes det,

jeg tænker jo også lang sigtet. vi ville jo gerne have nr 2 engang, og barnevogn og klapvogn er der altså ikke plads til :-(

jeg kunne godt købe helt ny, men det er jeg altså for nærig til. og jeg kunne købe en billig feks ford mondeo, men vil så være bange for alle reperationer.

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Annonce

Datter og svigersøn har lige fået en WV turan, der er masser af plads til barnevogn mv.

Den køre rigtig godt, og langt på literen.

Skal man ikke have barnevognen med, er der extra sæder bag i, der kan klappes op, så der er 7 sidepladser....

Ved at købe en helt ny bil til måske 3-400.000 kan du sikkert regne med at spare 5-10.000 kr. i årlig reparationer på en 3-6 år gammel ordentlig bil.
Men er det god økonomi?
Jeg har selv rigtig meget svært ved at købe bil til mere end ca. 20.000 kr. Jeg kan blive helt dårlig og utilpas, hvis jeg skulle tænke på, at jeg havde en fin ny bil til multihundrede tusinder liggende ude i en rendesten, og tabe 40-50.000 årligt i værdi!!

For et års tid siden købte jeg en Mondeo til Hustru for 11.000 kr. Den har jeg desværre haft udgifter på til nye støddæmpere. 1500 kr. Det var forfærdeligt, ganske forfærdeligt. Nu har jeg så oven i købet købt 6 nye tændrør til den, men det er vist nok stadig billigere end at have købt en helt ny til 400.000 kr.???

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm ved ikke om du prøver at være sjov.

men har hørt om passater der er smadret i motor pga pumpedyse. og renualt megane der skulle have nyt ledningsnet og computer, der rendte op i 35 tusind. så jo jeg er altså noget nervøs ved at købe en brugt bil

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

@KTM
Så må hun nøjes med en 4-cylindret. Det ville have sparet dig for en trediedel.
Og med en trehjulet kunne støddæmperne være klaret 25% billigere.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.
De nye har så 3-5-7-års garanti med, og har bilen fungeret godt i den periode, er der store chancer for at den også gør det de næste år, udsat for en passende vedligeholdelse.
Når bilen har passeret de 10 år begynder det at koste penge at få den gennem synet, og der opstår måske ustabilitet i det elektriske system og det er kompliceret i nyere biler.

mvh

 varmetossen

Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis