COB Led?


Er der nogen der har erfaringer med COB (Chip On Board) LED?

Jeg har købt en del af disse GU-10 COB LED 5W, der kan dæmpes med LR dæmperen fra LK.

Synes at det varme lys er lige så godt som dem jeg har fra Sylvania, men de dæmper ikke så langt ned, hvis Sylvania dæmper til 20%, så dæmper disse muligvis til 25%

Det som jeg kan læse mig til, er at det skal være nyeste generation af LED? Ved bare ikke hvor holdbare de er, har dog haft dem kørende i et par måneder uden problemer.

De er så gode, at selv konen kan leve med dem 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du et link til hvor de kan købes ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Jeg har faktisk købt dem direkte fra en fabrik i Kina, som jeg har købt fra før. Der er ikke nogen direkte købskanal/link.
Det ser ud til generelt på nettet, at Der bliver mere og mere af det her COB led.
Tja, du finder nok først ud af om et par år eller mere om det er noget skrammel eller ej. Men set gennem mine briller, vil jeg formode en chip er svære (dyre) at køle end flere spredt over et større areal.

Så lige denne lille smarte 200W sag, for hvem der lyster at lege.    www.dioder-online.dk/varm-hvid-led-200w-20000-lm.html

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har lige et spørgsmål til disse spots du har købt..

På dine billeder ser der ikke ud til at være CE mærkning og information på pærerne, er det korrekt?
-> I så fald må de ikke bruges inden for EU's grænser...

Det er sådan at hvis de indkøbte pærer er skyld i en brænd i dit hus erstatter forsikringen ikke huset. Dertil kommer at hvis de udsender radiostøj der påvirke naboen, kan du få en meget ubehagelig regning fra myndighederne for fejlsøgning af støjkilden.

Så kan de billige pærer pludselig blive et meget dyrt bekendtskab for dig...


Prolys.dk - Autoriseret SunFlux forhandler

  • Kvalitets LED lys til den kræsne bruger...
Nu er det således at jeg faldt over dem på en messe i Hong Kong, så jeg har fået certifikaterne udleveret vedrørende disse pærer. Er det således at man vil have det stemplet på selve pærerne, så skal der kvantitet til.
Jeg har nu testet disse et stykke tid, det slår mig, at de ikke bliver så varme som de 4w Sylvania som jeg har
Vi arbejder p.t med at få mærkningen i orden, kartonerne printet etc etc, så man roligt kan sælge dem i DK. Jeg ser store muligheder i COB led generelt.
Annonce
Jeg har købt nogle stykker af disse :

http://mrperfect.dk/gu10-fatning-led/444-gu10-varm-hvid-led-spot-3w-2700k-daempbar-230v-300-lumen-reflektor.html

Giver et flot varmt lys med en høj farvegengivelse - ligner halogen.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej allesammen.
COB LED er fremtiden, Vi har udført utrolig mange test på mange forskellige COB Spot for at finde de bedste.
Vores test viser at man få meget mere lys for mindre strøm og højere farvegengivelse, især ved brug af SHARP COB LED.
Derudover er pærerne også blevet mindre som nu passer i alle lamper med den lille størrelse, 55mm.
Vi er igang med at skifte hele vores sortiment ud med COB LED da det uden tvivl er fremtiden.

Og ikke mindst fordi de ligner Halogen når de er tændt og har samme farvegengivelse samt lysstyrke.

God weekend

Venlig Hilsen

Stefan Mougaard Olsen

Indehaver

www.Dioder-Online.dk
Skrevet af Dioder-Online på 22 mar 2014 13:55
især ved brug af SHARP COB LED.

Du skulle vel ikke " tilfældigvis " forhandle Sharp COB LED

Men generelt enig - de COB jeg har er mine øvrige LED overlegne - selvom de også har en høj farvegengivelse ( et af de væsentligste parametre for mig ) , specielt fordi de ligner alm. halogenspot så meget som de gør - og ja, mine er også 55 mm lange.

Også god weekend til dig.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis