Nyt lag af beton???

Hej Alle,

Min mur har lig støbt et ny beton gulv some skal samles med en eksisterende trægulv! Problem er at den ny beton gulv er ca. 1cm for lev. før fliser blive lagt!

Hvordan bort men løft gulv med 1cm??? Ville et ny almindelig betonlag ikke være for tynd?

På forhånd tak!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
vis det er et mindre areal det drejer sig om ville jeg nok bruge flydespartel, det er nem og hurtig at ligge ud,
ellers kan du jo ligge en slidlag af sand og cement dette er dog en mere tidskrævende proces.
mvh nicolai
Tak for svar Nicolai...

Vil en 1 cm slidlag af sand og cement ikke krakeler det lyder lidt svag... areal er ca 20 m2!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du skal have klinker / fliser oven på, skal du lægge et flyde spartel lag. Lægger du et sand cement lag skal du holde det fugtigt i mindst en uge til der er hærdet op.
Tak for svar!

Den murer jeg har brugt sagde de vil bruge fliseklæb til at rette gulv niveau, er det en ansvarlig løsning??? Det lyder som en svag løsning og meget svært til at få fliser lige! (ca. 1.5 cm fliseklæb til at løfte gulvet til den rigtig niveau!)



 
Læg nu det flyde spartel lag ud på en cm. tykkelse, når det er tørt kan du starte med fliseklæb og fliser.
10mm opretning med fliseklæber er efter min mening for meget, og det bliver også dyrt i fliseklæber.

Så jeg er enig med Håndværkeren, flydespartel i de områder der er for lave og så igang med fliser.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også