Coating af metal

Hej forum

Starter lige fra toppen.

Jeg har fået en opgave hvor jeg skal have afrenset/fjernet en del metal for rust.
Derefter skal de forskellige metaldele behandles med noget så de kan lægges på lager. Den behandling skal være så hård at den kan holde til at lægge på en palle på et lager, men være så nem at fjerne at den kan fjernes uden kemikalier.

Min første tanke var en form for latex, men tror ikke det er holdbart nok.. Evt foliatec spray?

Det skal være så metallet kan lægge i flere år den at ruste..

Er der nogen der har en god ide?

Mvh Mærsk

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvor store stykker det drejer sig om, men skærende værktøj(snittappe, fræseskær mm)  bliver jo dyppet i noget vokslignende stads, li'som det røde på din ost 

Er det større stykker, har jeg set at der bruges fed olie, men det holder selvfølgelig ikke så længe. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er flanger i 3" til 76" 

Så de er temmelige store 

Det der er problemet med olie/voks/fedt er at det er noget svineri at skulle fjerne igen og sandsynligvis ville tage for lang tid for at gøre det 100% rent igen..

Mvh Mærsk

Du kan prøve her :

http://www.duelco.dk/nyheder/zerust-korrosionsbeskyttelse


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tak for det, det vil jeg da lige kigge lidt nærmere på :-)

Mvh Mærsk

Velbekomme

Jeg kender dem fordi vi har brugt systemet tidligere når vi skulle have tavler transporteret som dækslast ( i container ) med den høje koncentration af fugtig saltholdig luft.

Vi bruger et andet system nu med totalt lufttætte indpakninger med silikagel poser i.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hvis du ikke bor for langt fra Randers tror jeg jeg har en dunk beskyttelses olie til at stå.
Ellers vil jeg nok kikke i denne retning.http://www.zerust.com/product/film/ict-vcibags

Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis