Montering af almue fodliste

Jeg har som så mange andre problemer med samlig af almuelister i skæve hjørner.

Jeg har set denne video på youtube og syntes det er rigtig smart.

http://www.youtube.com/watch?v=jQ_Pimnc1ew

Jeg prøvede lige en enkelt gang men syntes alligevel ikke helt det lykkedes.

Så jeg tænker om man overhoved kan lave det snit med almuelister?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det mener jeg ikke du kan, (har dog ikke selv prøvet) almuelister er der Kehlet profiler i.

Den You Tube video viser en alm. fodliste uden profiler, men metoden burde virke.

Men det kommer selvfølgelig an på en prøve, lav en sådan i en stump, så ser du resultatet.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja, det kan man godt, først sætter du det ene stykke fodpanel op, herefter støder du det andet stykke op til hjørnet, og mærker evt. skævhed af, så skærer det bare 45grader baglæns ufra den mærkeret streg også skærer det profileret stykke ud, så passer det perfekt i hjørnet..

Dette kaldes snydesmig og kan laves med alle profiler i indvendige hjørner, udvendige skal der dog korrigeres for evt. skævheder, så er lidt mere besværlige at lave.
Regmos>> Jeg abbonerer desværre ikke på Gør det selv og kan ikke hente artiklen uden at betale....
Du ved vel tilfældigvis ikke hvilken nr det er, for så kunne jeg låne bladet på bib...?

Koludabyg>> Det lyder nemt og alligevel en smule indviklet...du har vel ikke et billede eller video af det:o)

Eller også skulle jeg være lidt fræk imorgen, for der får vi en tømrer ud og skal lave noget skades halløj... så kunne jeg måske få
ham til at vise det...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er faktisk nemt, ser lige om jeg kan finde en stump almue fodpanel i kælderen, så kan jeg da tage et billede af det.

Har lige selv lavet almue paneler i MDF til hele stueetagen nemlig, så burde have et stykke liggende i kælderen, har vist glemt at rydde helt op efter mig dernede...
Annonce
...Du ved vel tilfældigvis ikke hvilken nr det er...

Desværre ikke, men er det ikke 29 kr værd, at slippe for at rende på biblioteket

Ellers prøv at klikke på billedet for at forstørre det, og så tast ctrl og + et par gange (ctrl og 0 (nul) for at vende tilbage).



Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Super.... Koludabyg

Regmos> det kunne jeg prøve...takker
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for den rigtig gode forklaring Koludabyg.

Det kan godt være at det er "en snydemetode", men jeg syntes den virker perfekt, ikke mindst til alle os i gamle huse, der er bygget før vinkelen blev opfundet

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Koludabyg>> Du er dælme en knag...billeder fungerer altså bedre for mig ...takker
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis