Oplagre nedtagene stålspær, bedste måde

Hej GDS'ere

Er kommet i besiddelse af en stak stålspær, der er nedtaget og adskilt (2 charnier rammer) og skal have det opbevaret indtil efteråret hvor hallen skal stilles op.

Statik og sikkerhedsklasse er ok med kommunen, så ingen grund til at bruge tid på diskussion om hvorvidt det kan betale sig at genbruge stålspær

Sagens kerne: Pt. står spærene på nedtagningstedet, hvilende op af et stort L element og med vægten på topsamlingspunkt og spærfod. Når man stiller spær af en vis størrelse på den måde, så kommer de til at vride lidt (spærene er 24 m spænd og 4,5 m ben)
Skal jeg lave en buk, som man ser nye spær hænge over, når de flyttes på lastbil (eller på pladsen ved f.eks. Give Stålspær) , kan det går at de stå på endepunkterne som nu, og derved med tyngdepunktet øverst, eller kan de lægges ned ?

Nogen der har erfaring med godt resultat ? Jeg har ikke ænsker om at sælge hele stakken til skrot om 6 mdr. fordi vi fik den oplagret forkert - modsat behøver det heller ikke være mere fancy end nødvendigt ..

Vh

Risum
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt lægge dem ned. Når de normalt hænger på en buk, er det fordi, det er mest praktisk - de er nemmere at styre.

Hvis du vil lade dem stå på fod- og kipplade, skal du sikre dem, så de ikke vælter.
Jeg ville ligge dem ned klodset op så det er til at holde græs og andet utøj der fremskynder eventuel tæring væk

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis