Vand fra udendørs trappe siver ind i muret facade

Jeg har et problem med saltudslag i min facade af røde mursten. Min trappe op til indgangsdøren løber parallelt med facaden. Når det regner eller sner, løber vandet ind mod facaden, fordi trappetrinnene (af et skifermateriale) hælder lidt indad. Derved siver der vand ind i muren, hvor det trækker op i murstenene og forårsager hvidt saltudslag.

Er der nogen der har et godt råd om hvordan man bygger en mindre kant, som er vandtæt, i grænseområdet mellem trappen og facaden? Trappen går helt ind til facaden.

Kan man fx bygge en kant (hulkehl-lignende) op i en bestemt type af cement? Hvilken cementtype benytter man? Må ikke kunne trække vand.

Findes der nogle stav-lignende flisestykker eller andet, som man kan købe?

Stykker af zink, bøjet i form?






Hilsen,
Philip

På mit 1965-hus kan jeg udføre en del håndværksarbejde selv, men en del opgaver har jeg ikke erfaring i. 
Takker for dit kompetente input.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke bare lægge en acrylfuge  som du lige retter til med fingeren, husk at dyppe fingere i sulfovand ( opvaskesæbe ) inden du røre ved fuge materialet, så kan du med fingren lige trække sådan en let hulkel der danner værn mod vandet.
Jeg ville nok vælge noget mere vejrbestandigt end akrylfuge. Byggesilikone eksempelvis.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis