kraftig beskæring af hæk

Jeg har en gammel hæk der er blevet alt for bred, så vil beskære den kraftigt ind i den ene side dette år og næste år tage den anden. Der skal også monteres hegn i hækken, så der ikke er frit løb for harer ind til hjemmestyrets tulipaner og grøntsager

Hækken er en blandingshæk af alt godt fra planteriget. liguster, bøg, tjørn, hassel osv.

Kan jeg gøre det på denne årstid eller skal det være om efteråret???

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan du sagtens, men hurtigst muligt.

Det er en god ide med hegn inden i hækken, jeg satte et hegn da jeg lige havde plantet hækken, så er der spærret af for børn og andre dyr

Jeg brugte sådan et grønt plastbelagt  hegn, så er det ikke synligt.

HAVEHEGN GR.PLAST H.60CM L.20M

pas på hækken ikke vælter når du kun klipper den ene side. det lyder ikke som om du har naboer der kigger igennem, så tag den på begge sider nu, så er den pæn igen næste år.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Jeg tog den ene side i går hvor der røg 25cm
ja naboen er en mark, så vil da oveveje at snuppe den anden side også, selvom der allerede er meget hul igennem da den som sagt er en blanding af alt muligt inkl gamle træer.
Første projekt er dog at få sat det hegn op nu.
Hvis det ligefrem er en beskæring af hæk, og ikke bare en klipning, så kan du bare gå i gang nu.
Havde det bare været en klipning af en busk/hæk, ville man kunne gøre det om sommeren, for så ville den nå at vokse lidt ud igen, og være klar til vinteren.
- Med en beskæring på nuværende tidspunkt, kan man give hækken et "chok", så den senere (altså til sommer), giver nye skud fra roden.

Med Venlig Hilsen
Jacob H.

T H Byg
www.t-h-byg.dk
Skovhusvej 23, 8763 Rask Mølle
Tlf: +45 28 59 43 49
E-mail: [email protected]
Skrevet af kimcarlsen på 03 mar 2014 14:27
  ... selvom der allerede er meget hul igennem ...
Var det ikke en ide at klippe hækken helt ned. Som du har beskrevet beskaffenheden er jo oppe igen om et par sæsoner, og hvis du trimmer den lidt undervejs, så får du jo en mere jævn og ensartet hæk uden huller.
Derudover bliver det jo også enklere, at få sat hegnet ordentligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis