Male trævinduer indvendigt

Jeg står og skal til at shine mine vinduer op indvendigt. De er af træ og det ser ud til at tidligere ejer har slebet og lakeret vinduerne førhen.

Jeg vil male dem sort/koksgrå.

Jeg har brug for fremgangsmåden til dette, hvis der er nogen der harn nogle erfaringer.
Det skal siges at vinduerne blot skal shines op. Jeg forventer at udskifte dem indenfor 3-4 år.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tjahh den korrekte fremgangsmåde er self. at slibe dem dernæst grunde dem og så male dem, det kan tage LAAAAAAANG tid, men hvis jeg var i din situation og alligevel stod for at skulle udskifte dem om 3-4 år så ville jeg nøjes med at fjerne evt. løstsiddende maling og så blot male dem. Hvis du bruger en ordentlig maling (læs IKKE den billige fra jem&fix) jah så burde de nok holde til da.
Hej Christian .

Det behøver skam ikke tage lang tid.

trin 1 .. Rens ned med en smule salmiak / fluren.

trin 2 .. Slibe overflade og kanter ( behøver ikke slibes i bund men til overflade er glat og ingen kanter i malingen )

trin 3 .. Vask ned med ren vand for støv og snavs ..

trin 4 .. Grund med grundmaling

trin 5 .. Brug en vandbar acryl træværksmaling glans 40 / 50


Du kan også tage en fugepistoll med tynd snude eller træfiller og lige gå efter for revner og hullder og smalinger for at få et 100% resultet ud af det inden du grunder dem .


Har du andre spørgsmål er du altid velkommen til at ringe ..

Mvh
Jannik Andersen

Casto byg

www.casto.dk
takker mange gange
jeg sliber dem mat og maler med en god maling
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kan ikke anbefale dig at vaske ned med vand. En fugtig klud kan gøre det dan skal bare lige nuppe det sidste støv. Jeg plejer at støvsuge vinduerne inden jeg maler dem. Men hvis det kun skal holde et par år skal du ikke gøre for meget ud af det.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er altid en god ide at eftervaske med rent vand, når man har vasket med grundrens eller anden sæbetype. Teoretisk giver det en dårligere binding, hvis der sidder sæberester.

Afvask med grundrens, slibe, afvask med rent vand, grundmale, (evt mellemridse med fint sandpapir) 1-2 gange acrylemaljelak. Kunne f.eks. være Finish 40 fra Beckers.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også