Havetraktor banker

Hej. jeg har en briggs&stratton i/c gold 15 hk ohv motor, når den kører kommer der en gang imellem et dunk, som om stemplet rammer et eller andet. hvad kan det være.? ventilerne er instillet rigtigt, ved ikke om det bare kan være toppakningen?.

drop vario og lir, rigtige mænd kører med kobling og gear.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tjaaa'e, toppakningen er det ikke med sikkerhed, den kan nemlig ikke larme en gang i mellem. Og en knækket plejlstang er det heller ikke, når motoren kan gå.

Er det ikke muligt at komme med lidt mere ? Eksv. under hvad betingelser det skralder, sejtræk, lave omdr. eller mange omdr. eller .............. ??? 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
det er som om den gør det mindre nårh man begynder at køre=når den skal trække lidt, synes ikke rigtig der er så stor forskel på høje og lave omdr.

drop vario og lir, rigtige mænd kører med kobling og gear.

Tja, der syntes ikke og være en sammenhæng mellem de beskrevne lyde og en desideret sygdom i en motor, jeg kender til uden og kunnt høre lyden in natura. Vil dog stærkt anbefale dig og få en rutineret motormand til at lytte, da lidt mislyd i en motor lynhurtigt kan udvikle sig til et totalhaveri.  

På den anden side kan det sikkert ikke betale sig at åbne en gammel B&S hvis det skal gøres ude i byen. Hvis resten af maskinen ellers kan bære det, vil det nok være billigst i længden bare at skifte motoren ud med en billig af andet fabrikat der kan købes til ingen penge. B&S tøvs efterhånden en engangsmotor bør koste mere end var guld, hvorimod der er andre der ser mere realistisk på priserne !!!  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
det kunne lyde som et slidt plejlleje, alternativt tændings banken. men som en start tjek din olie, B/S i/c har en skidt uvane med at hænge i svømmeren, så benzinen løber ned i krumtaphuset, blir det ikke opdaget i tide, slutter motoren med et enkelt bank ud gennem siden. det prøevde jeg for nogle år siden, og måtte finde en anden traktor, for det var det billigste

men ellers som nitter skriver, lad en plæneklipper mand ta en lytter evnt et eftersyn, en ny motor koster i omegnen af 5000,-
der er mange der tilbyder et forårseftersyn til 12-1400 kr

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jeg har næsten lige købt den brugt, men det er ikke en særlig gammel model.

jeg ved dog at svømmeren i karburator har det fint.

hvad mener du når du siger tændings banken.    (ved ikke vildt meget om motor endnu)

drop vario og lir, rigtige mænd kører med kobling og gear.
Annonce
her er en video af den: https://www.youtube.com/watch?v=mp_NPM7sjak

ca 4 sek inde i videoen kommer der et kraftigt et, og ellers kommer de bare en gang imellem.

drop vario og lir, rigtige mænd kører med kobling og gear.

Svært at høre, det kunne være pga. udsættere.

Meget dårlig lyd. Udsætteren tyder på at regulatordelene kunne trænge rengøring/smørring.

Omtalte model er vist efterhånden over 10 år gammel. Gad vide hvor mange timer den ....... ??? 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
evt. et løst ventilsæde, som bliver banket på plads igen ?
Hvad mener du med udsættere? 

hvad for nogel regulatordele     jeg mener ikke at selve motoren er voldsom gammel, men det er traktoren den sidder på. jeg ved dsv ikke hvor mange timer den har på sig.

og sker der nogen ved de ventilsæder hvis det er det ?

drop vario og lir, rigtige mænd kører med kobling og gear.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også