gips sten paneler

Hej

Jeg skulle gerne have lavet en stenvæg i vores nye hus, enten i form af rigtige stenfliser som fx abelona sælger, ellers har jeg fundet nedenstående på youtube. De kalder det faux stone panels, vel en form for gips eller lign, men disse skal blot skrues på. Er der nogle der har erfaringer med disse, eller ved hvor man evt kan købe dem i DK?

http://www.fauxpanels.com/

pft

Claus
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke erfaring med de købte paneler, men ved derimod hvor let det var at lave det jeg havde omkring mit gamle akvarie

Nu ved jeg ikke lige hvilke type du går efter, men skulle det være noget i den stil så sig til, så skal jeg gerne forklare hvordan jeg lavede det

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
det er faktisk lige nøjagtig noget i den stil, men det lød som en lettere løsning at skrue plader op frem for at sætte fliser op. Men du må meget gerne forklare hvordan du har gjort det ? Rigtig pænt stykke arbejde.

mvh

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg havde en skumplade (fra det lokale glasfiber center) som blev skåret i strimler (bare med en køkkenkniv) limet op med montagelim, eller anden fuge.
derpå er der smurt et lag makemake, fliseklæber kan også bruges.
til slut malet med tilhørende maling.
That´s it :-)

Mvh

P.S. tror det tog ca 3 timer i alt at lave væggen

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Det ser faktisk godt ud  Neubert

Jeg kan huske for en del år siden at Bauhaus solgte sådan nogle "fake" stenplader... tror de var lavet af glasfiber, men er ikke sikker. 
Jeg har også kikket på tuben med faux, og tror ikke det sælges i danmark.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik
Mange tak :-)
Jeg var nu også godt tilfreds med resultatet, især med tanke på at det var et forsøg.
Siden måtte den dig væk igen da akvariet fik vokseværk.

De priser jeg har set på sådanne paneler herhjemme, retfærdiggøre i alt fald at lave det på den måde jeg gjorde :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det lyder forholdsvis simpelt. Hvor store strimler skar du skumpladen ud i?

Er det malet så det ligner mursten, eller er det størrelsen på strimlerne ?
Det er strimlerne der giver effekten af sten, jeg skar en plade jeg havde liggende ca 20mm i tykkelsen, 200mm bred og skar så bare skiver af den, på alt fra 2-5 mm og uden omtanke på om det blev lige (da jeg gik efter skiffer lignende)
Overfladen, der har jeg brugt makemake, da det var det jeg i forvejen havde brugt til baggrunden i akvariet (men meget lig fliseklæb, som også kan bruges) dette har jeg malet på, og sluttet af med maling :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Neub.. Flot arbejde :-)

Cv87- en søgning på Google gav følgende resultat (http://www.totalstone.dk/sider/index.php?traeid=521)
Citat fra deres side: Stenplader er skabt i glasfiber og polyester og er direkte aftryk af de originale sten. Pladerne kan bruges på de fleste underlag og er meget nemme at arbejde med. Pladerne skrues blot op
super, tak for svar Neubert

Tak Fudji, det kigger jeg lige på. Kan tyde på det er en lidt dyrere løsning hehe.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også