POWER MAX ALARM TAVS

Har i nogle år haft et PowerMax alarm anlæg, som fungerer godt.
Nu er der opstået et problem.
Efter jeg har skiftet batteri i een af detektorene (jeg går i montørmenu og vælger 'tilstands test' for at undgå, at der udløses en alarm, når jeg åbne detektoren), er der sket det, at jeg ikke længere kan få højttaleren til at sige noget, når jeg tilkobler med med min håndsender (MCT-234) .
Højttaleren vil normalt sige noget i retning af:  "Tilkoblet, forlad lokalet".

Håber der een af jer, der kan fortælle, hvordan jeg får lyden tilbage i højttaleren.
(Højttaleren er OK, for den kan fint gengive f.eks. en indspillet besked).

Formentlig har jeg fået 'pillet ved et eller andet' - og kan ikke finde tilbage.
På forhånd tak for hjælp.
 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På én af tasterne på panelet kan du deaktivere og aktivere stemmen i højtaleren. Du er sikkert kommet til at trykke på den.

Jeg kan ikke huske hvilken tast det er (mener det er 6, 7, 8 eller 9) men der er et højtaler symbol på tasten sammen med nummeret.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for hurtigt svar.
Desværre (det er taste #7) er der ingen forskel på, om tale er 'til eller fra'.
Det må være noget 'længere inde i systemet'?
Jeg tror godt du kan forstå, at jeg ikke er nogen ørn det det der PowerMax, ikk'? 
Bortset fra at talen mangler, er der så ind- og udgangstoner og lyd ved tastetryk?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja, der er tastelyde;  der er fuld fart på sirenen, hvis jeg tester;  jeg kan indtale en besked og afspille den uden problemer (hvordan sletter man en besked, i øvrigt?).

Men - hvis jeg tilkobler via håndbetjeningen er der ingen lyd - hverken den tale der siger 'forlad .....' eller de bip, der ligesom tæller ned.  Men jeg kan på displayet se, når jeg tilkobler fra håndbetjeningen, så der må være forbindelse.


Har prøvet at koble ind via tryk på tastaturet - det giver (ligesom når jeg kobler ind via håndbetjeningen) heller ikke nogen informationer i højttaleren.
Håber på et et godt råd.  Hej fra joegs
Annonce
Hej Joegs,

Har du prøvet at trykke informationerne igennem på Powermax panelet, og dermed "klare" alle problemer og alarmer ?

Det lyder lidt til den sidder fast på et punkt, og derfor enten skal have kørt parameterne igennem, eller gøres total spændingsløs, og derefter gen-opstartes (frakobling af batteri og 230V).
Hej.

Prøve at kig på denne hjemme side  i manual på side 17.
http://www.visonic.com/Data/Uploads/PowerMax_Danish_Users_Guide.pdf

jubii - NU taler den til mig igen.  Jeg tror det var ideen med at kigge i manualen der gjorde tricket!

Tak til jer der har knoklet lidt for mig,

Jeg er helt ny bruger her på LDS, og imponeret over, hvor effektivt det har virket.  Så meget, at jeg har udvidet min profil med informationer om, hvad jeg har gået og rodet med, for måske ad den vej en dag komme til at hjælpe en anden LDS-bruger med et eller andet jeg har forstand på.

Tak igen - og hej fra joegs
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis