Nordlux væglamper ??

Hej !

Er der nogen der kan fortælle om de billige Nordlux væglamper (den som er sort malet).... Kan de holde, eller ruster de hurtigt ?

Vi købte  selv deres "Rustfri" væglamper, men vil gerne udskifte dem, da de ruster )

De skulle været lavet i alu.

Det er dem her: http://www.nordlux.dk/Default.aspx?...D=21271103

Mvh Thomas

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal utroligt dyre lamper til, for at holde ti.l det danske klima. Men du kan forlænge livet ved at gid em lidt olie hver gang du pudser vinduer. Næste gang du skal ud at købe "rustfri", så tag en magnet med. Rigtigt rustfrit er ikke magnetisk. Mange lamper er blot polerede og har skruer i rustfri. Alu oxyderer og koger op. Lad dem ældes med ynde

 

Jeg har købt nogle andre Nordlux såkaldte rustfrie lamper...klik her
De har nu siddet i 2 år i vores indkørsel, og er begyndt at blive rustne

Som der bliver forklaret så er de ikke helt så rustfrie som man skulle tro, men på den anden side, så får man hvad man betaler for 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ja Nordlux er jo ikke topkvalitet, men til gengæld billige

Jeg har lige købt nogle i varmtgalvaniserede, det er ikke overbevisende kvalitet, nu må vi jo se hvor længe de holder. 

Det er vigtigt, at skruerne, og andet, i de rustfri lamper, også er rustfrie, er de ikke det ville jeg skifte dem. Der skal ikke meget til, før rusten breder sig, hvis ikke alt er rustfrit.

(Rustfri kan i øvrigt godt være magnetisk, og alligevel være god kvalitet)

Ja, rustfrit og rustfrit er 2 forskellige ting

Jeg har et sommerhus 300 m fra Vesterhavet - og intet af metal kan holde udendørs andet end varmgalvaniseret - og det er såmænd nok også et spørgsmål om tid . Så jeg har brugt plastlamper til nu.

Da jeg lavede ny beklædning sidste sommer på en enkelt væg og skulle have et par lamper op samtidigt - prøvede jeg igen med metal - " rustfri ".

Jeg købte disse i " rustfri " til under kr. 100,-/stk ved onkel Harald, sleb dem let og lakerede dem med en sort spraymaling 6 gange både indvendigt og udvendigt inden jeg satte dem op - de er OK endnu - nu må vi se ( bunden er af plast )








Hvis du køber de Nordlux vil jeg anbefale dig at købe en dåse spraymaling og lakere dem et par gange ovenpå den originale - det lyder til at du bor i et område, hvor ting ruster


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Man kan altså også nøjes med at gnide dem ind i olie. Jeg har et par forzinkede lamper. De holder, men indmaden rådner væk ... Pest eller colera

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også