Automatsikring og IK min. - IK max.

Hej, er der en herinde der vil forklare lidt om forholdet mellem IK min. og IK max. kombineret med smeltesikringer og automatsikringer, samt energigennemslip, hvornår bruger man hvad ?

Kan det passe at man kun regner energigennemslip ud i forbindelse med automatsikringer og at det er her man bruger IK max. ?

Og at Ik min. bruges i forbindelse med smeltesikringer og udløser tid ?

Grunden til mit spørgsmål opstår i forbindelse med en dimensioneringsbog fra skolen hvor der kun er vist kurver med energigennemslip for Siemens automatsikringer, hvor den lodrette akse er A^2 s (KA^2 s) og den vandrette akse er KA hvor jeg kan se at jeg selv har skrevet IK max. til samme akse ?

Jeg har ikke en eneste energigennemslips tabel for smelte og knivsikrings tabellerne.

Det er ret forvirrende at tyde disse Siemens tabeller hvorimod det for smeltesikringer er tydeligt at tyde med en lodret akse udløser tid og vandret akse IK. min.

 Håber ikke det her blev alt for indviklet at læse.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke scanne et billede af de kurver, du omtaler eller henvise til de omtalte bøger. Hvad mener du mere præcis med energigennemslip? 

Hvad skal du bruge det til?


fase
Skrevet af S. fabrin på 24 feb 2014 00:11

Kan du ikke scanne et billede af de kurver, du omtaler eller henvise til de omtalte bøger. Hvad mener du mere præcis med energigennemslip? 

Hvad skal du bruge det til?

Har lidt svært ved at scanne et billede af denne kurve da jeg ikke ved hvor den kommer fra, men den er fra Siemens automatsikringer, måske det er et interval den skal ligge indenfor, for at det er i orden ?

Energigennemslip er den kurve som viser om automatsikringen slår fra i tide i forhold til kortslutningsstrømmen, går jeg ud fra ?



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis