maling af tank på MC / 2k primer og lak?

hey ..

jeg skal igang med at male min gamle tank -
planen er at få blæst gammel maling af,
give den noget 2k primer, farve og nogle lag 2k klarlak..

jeg er lidt i tvivl om jeg kan bruge alm. spray til selve
farven nu hvor de 2 andre typer er 2 komponent ?

altså kan jeg bruge alm. sprayfarver mellem primer og klarlak?


.. Schioler ..

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

 Du kan bruge almindelig maling på 2 komponent, men ikke omvendt så vil det boble / koge op !

Men jeg har tidligere givet det råd at bruge den billige spray lak og primer fra Jem&Fix. Det holder rigtig godt på mine fælge og jeg kører vinter kørsel også. Få glasblæst din tank er mere skånsomt over for det tynde " blik " en sådan et lavet af. Affedt overfladen med fortynder og giv to tynde lag primer, med mindst 8 timers mellem rum. Giv då tynde lag farve også med mindst 8 timers mellem rum i tørretid, afslut med klarlak i to tynde lag. Beregn mindst en uge til processen og du vil få et holdbart resultat.

Drop ideen om 2 komponent maling.

Når du spilder de dyre dråber, så tør dem omgående af. Rigtige mc-ister kører altid rundt med en gammel klud et par stumper ledning lidt ståltråd og meget andet godt i lommen. Og ellers er der for det meste altid aftørrings papir på tank stationerne.
ok .. tak for svaret ..
det er nok den vej jeg skal - efter som der ikke findes
mange farver 2k spray farve...


.. Schioler ..

Og på min Spjæt har jeg stadig det originale værktøjs sæt der hørte med da jeg købte den fra ny i 1996. noget som desværre mange hurtigt får smidt væk fordi det rasler ( pak det ind i lidt klude )  Desuden giver man da rigelige mængder voks vasker og polerer på dyret evig og altid, man skal være god ved sine "børn" Min Burgmann havde desværre ikke et værktøjs sæt da jeg købte den brugt.
Du behøver ikke skrælle alt det gamle maling af, det kan faktisk være det vil blive en bedre bund for den nye maling hvis du vælger 2 k.Det kun hvis der ikke er rust / pletter af malinge der er røget helt af.

Iøvrigt er grunder til 2K malinge hos nogen producenter 1K. Sådan er det med det der sælges her i byen hos noget der hedder farvehuset.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også