Toilet tømmer vandlås i vask

Hej

Jeg har netop opsat en ny håndvask, hvor vaskens afløb via en forgrening løber i afløbet fra en toilet med p-lås. Nu sker der så det, som jeg vidste var en risiko - når man skylder ud i toilettet, så opstår der et undertryk, der tømmer vandlåsen i den nye vask. Er der mon nogen, der har en idé til, hvordan man løser det problem?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Få lavet en udluftning med en vacuumventil, så toilettet kan trække luft fra et andet sted end vasken.
Du skal være opmærksom på, at lugtgenerne kan skyldes både vacuum og overtryk fra kloaken.
Er det vacuum, findes der toiletter med indbygget vacuumventil, noge dyrere end standard. Skyldes det overtryk, kan du evt. prøve at skylle dine kloakrør meget grundigt og voldsomt, så der ikke ligger en forstoppelse og rådner med overtryk til følge.
Hvis du har egen septictank, skal du være opmærksom på, om den har udluftning til det fri, og dermed ikke kan sætte overtryk som følge af gæringsprocessen.
Hvid det kun er sjældent at håndvasken bruges, kan det hænde at vandet i vandlåsen fordamper, især hvis det kun er meget lidt vand, der står i dennes vandlås.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er ingen lugtgener endnu... vasken er lige sat op i går, og når jeg så skylder ud i toilettet, så kan jeg høre, at vandlåsen bliver tømt og vandet derfra render gennem rørene. Men jeg har netop været et smut i Silvan og købt en vakuumventil, som er blevet monteret mellem toilettet og vandlåsen (inde bag toilettet) på et forgreningsrør, og nu er der ingen problemer med en tom vandås. Mange tak for hjælpen  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis