Erfaringer / Meninger om maling - DROPPEN ACRYL

Hej med jer.

Jeg står og skal male en frygtelig masse træ og i den forbindelse skal jeg bruge rigtig meget heldækkende træbeskyttelse. Prisen for 4 liter er nemlig lige nu 139,- inkl. moms.

Er der nogen der har erfaringer eller meninger om Harald Nyborgs DROPPEN ACRYL Vandbaseret heldækkende træbeskyttelse ?

Link: http://www.harald-nyborg.dk/p7137/droppen-acryl-4l-hvid 

Det skal bruges i en sprøjte.

Der står om malingen:
Vandbaseret heldækkende træbeskyttelse til overfladebehandling af grundet eller tryk/vacuumbehandlet træ som f. eks vinduer, døre og andet træværk.

Tekniske data:
Anvendelse: Udendørs
Rækkeevne: 8 - 12 m2 pr. ltr.
Tørretid: Støvtør ca. 2 timer. Gennemtør efter 8 - 12 timer ved 20°C og 50% relativ luftfugtighed.
Overmalbar efter 24 timer
Påføring: Pensel eller rulle
Rengøring: Vand
Fortynding: Vand, skal normalt ikke fortyndes
Arbejdstemp.: Ikke under +5°C

Alle indput, forslag, erfaringer mv tages imod med kyshånd.

Venlig hilsen
Simon
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg synes altid jeg er blevet skuffet, når jeg har købt billig maling, også her følges pris og kvalitet sammen.

Jeg har ikke prøvet Droppen træbeskyttelse, men deres vægmaling til indendørs, særdeles dårlig kvalitet, som dækkede elendigt, og ikke rengørings venligt efterfølgende.

Morsø træbeskyttelse skulle være en nogenlunde discount maling, som dog falmer hurtigere end de dyre mærkevare, og dermed kortere levetid.

www.morsmaling.dk/

Skrevet af je__ns på 11 feb 2014 18:41

Morsø træbeskyttelse skulle være en nogenlunde discount maling, som dog falmer hurtigere end de dyre mærkevare, og dermed kortere levetid.

www.morsmaling.dk/


Hvad bygger du det på ?

Discount henviser vist kun til at det er billigere end de dyre " mærkevarer "

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Som med de fleste ting her i livet, så får man i mange tilfælde lige præcis det man betaler for..

Jeg skal straks understrege at jeg har aldrig prøvet Droppen malingen du nævner og kommer aldrig til det...

Men vi køber i gennemsnit maling for omkring 1 millon kroner plus moms om året og vores indkøbspris, kan jeg godt afsløre uden at røbe for mange forretningshemmeligheder, er laaaaangt højere end det der, faktisk ufatteligt meget højere end det der

Jeg tror DROPPEN acryl træbeskyttelse er lige præcis så godt som prisen antyder!!!

Så mit bedste råd til dig vil være at gå på jagt blandt mærkevarerne på nettet, der kan du gøre nogle seriøst gode handler.
Af og til fatter jeg ikke de kan sælge varerne så billigt og stadig overleve...
Og så slipper du for at male de næste 10 år

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Annonce
Skrevet af EISOE på 11 feb 2014 19:18















Hvad bygger du det på ?















Discount henviser vist kun til at det er billigere end de dyre " mærkevarer "



Prøv at se denne tråd, her ses tydeligt hvor meget Morsø falmer.

www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/178849

Jeg malede carporten for godt 3 år siden, med Gori Advance 100.

Jeg pletmalede lidt sidste år hvor træet havde givet sig ingen farveforskel.

Godtnok er jeg nærig, men maling gider jeg ikke spare på, hverken indendørs eller udendørs.

Inde bruger jeg Flügger, og ude Gori, det har aldrig skuffet.










Skrevet af je__ns på 11 feb 2014 21:24

www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/178849


Det har jeg så gjort.

I sidste indlæg skriver Jacko at sandsynligvis alle malinger falmer - det er blot et spørgsmål om hvor meget sol de får.

Du sværger til den dyre Gori - jeg til den billigere morsmaling.

i efteråret 2010 malede jeg hele mit sommerhus ( træ ) med morsmaling - det ser stadigt ud som kunne det være malet i går. Men ja, solsiden er selvfølgeligt falmet en smule.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja alle malinger falmer, men nogle mindre end andre
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også