Svar på kort spørgeskemaundersøgelse

Hej alle LDS'er,

Vi har en praktikant siddende, som har udarbejdet et spørgeskema til hans bacheloropgave. For at få en bredere målgruppe til at svare, vil han sætte rigtig stor pris på hvis nogen af jer ville bruge 5 min på at besvare dette

Linket: www.surveymonkey.com/s/XNMYXKH

Der er kun 7 spørgsmål, så det tager ikke alverdens tid!

På forhånd mange tak
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med al respekt, så er det godt nok en tynd kop te.
Og når der til slut spørges til, om man bruger en bestemt portal og om man godt ved at der kan spares 50% på indkøb via nettet, så ligner det næsten en skjult reklame.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Chr,

det forstår jeg godt du synes - og ja, ærligt så er det da også en lille form for reklame i det, men det skal faktisk bruges til en bacheloropgave, så selvom man kan se at der måske ligger lidt reklame i det, så er spørgsmålene stillet ud fra hvad der skal bruges i opgaven. Hvis det fx. havde været Vestas eller et andet verdensomspændende firma, havde du nok ikke bemærket det - Men de ville jo enda have sat logo på osv. Men jeg kunne jo også bare have lavet et indlæg med firma navn og link, hvis det var det jeg ville - Men det er ikke det vi er ude efter Håber du forstår.
Jeg syntes det er morsomt at spørge om man handler i en fysisk butik eller på nettet... jeg handler begge steder, og nogle gange er nettet dyrere en butikkerne, så afslutningen stinker 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det mindste man kan forlange af folk er, at de sætter sig ind i reglerne for de steder de agerer.
På LDS er (nasse-)reklamer ikke tilladt -hvilket du kunne have fundet ud af, hvis du havde læst reglerne for sitet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Skrevet af PinkHenrik på 10 feb 2014 12:01
Jeg syntes det er morsomt at spørge om man handler i en fysisk butik eller på nettet... jeg handler begge steder, og nogle gange er nettet dyrere en butikkerne, så afslutningen stinker 

Jeg synes det er morsomt at du kommentere at afslutningen stinker - Ideen med et spørgeskema er jo ikke om svarpersonerne synes det er godt eller dårligt, ideen er at vores praktikant skal bruge noget kvantitativ data til sin opgave, og derfor ved du jo ikke om afslutningen stinker da du ikke ved hvad han vil frem til med den. Det er lidt det der er ideen med et spørgeskema - Hvis du vidste hvad han ville frem til, havde du jo svaret anderledes Men tak fordi du tog den, for han kan jo klart bruge dit svar alligevel, da der ligger den dybere mening bag spørgsmålene.
Skrevet af Nooda på 10 feb 2014 12:52

Jeg synes det er morsomt at du kommentere at afslutningen stinker - Ideen med et spørgeskema er jo ikke om svarpersonerne synes det er godt eller dårligt, ideen er at vores praktikant skal bruge noget kvantitativ data til sin opgave, og derfor ved du jo ikke om afslutningen stinker da du ikke ved hvad han vil frem til med den. Det er lidt det der er ideen med et spørgeskema - Hvis du vidste hvad han ville frem til, havde du jo svaret anderledes Men tak fordi du tog den, for han kan jo klart bruge dit svar alligevel, da der ligger den dybere mening bag spørgsmålene.
Jo,men så kan han altså ikke lave et afsluttende "spørgsmål" der hedder noget med om jeg vidste at nettet generelt er X antal % billigere end forretninger og der er kun en mulighed for at svare ja eller nej, da min erfaring er noget andet...

Se det er ikke et spørgsmål, men en konklusion...og dermed kan besvarelser af dette "spørgsmål" ikke bruges til noget, andet end at lave en forkert konklusion af besvarelserne.
Hvis jeg svarer ja til spørgsmålet, så bekræfter jeg at han har ret i sin påstand om at nettet er billigst...
Svarer jeg nej, så er han konklusion at jeg ikke vidste, at nettet var billigst...
Med andre ord: LIGEGYLDIGT HVAD JEG SVARER, SÅ VIL DET IKKE VÆRE DET RIGTIGE, I FORHOLD TIL VIRKELIGHEDEN.  

Sådan laves useriøse menings undersøgelser....!
  
Ligesom den gode gamle:
Hvis der ikke var noget vand i verden, så kunne vi ikke lære at svømme... og så druknede vi alle sammen

Så det er EN OMMER !!! 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg laver lige en undersøgelse:

Viste du at månen er lavet af grøn ost?
Ja
Nej

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

50 personer svarede Ja.
50 personer svarede Nej.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Halvdelen af de adspurgte vidste at månen er en grøn ost og den anden halvdel vidste ikke at månen er en grøn ost. 

Konklusion: Månen er lavet af grøn ost !
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SÅDAN DANNES EN SANDHED 



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 11 feb 2014 13:38







Jeg laver lige en undersøgelse:















Viste du at månen er lavet af grøn ost?







Ja







Nej















------------------------------------------------------------------------------------------------------------















50 personer svarede Ja.







50 personer svarede Nej.















-----------------------------------------------------------------------------------------------------------















Halvdelen af de adspurgte vidste at månen er en grøn ost og den anden halvdel vidste ikke at månen er en grøn ost. 















Konklusion: Månen er lavet af grøn ost !







----------------------------------------------------------------------------------------------------------















SÅDAN DANNES EN SANDHED 























Ja, eller en usandhed.

Sådan så månen ud i forgårds aftes, da jeg så på den i min stjernekikkert.









Og så er det også en lille prøve for de kvikke.








Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Den vender på hovedet 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også