Hvepse

Hvepse er en plage lige nu. Kender nogen et husråd der kan aflede hvepses opmærksomhed på den gode mad/vin etc. fra de hyggelige grilaftener på denne tid ?
36 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med en af de dersens "blålys" dimser der hænger nede hos bageren?

Mvh
ThomasB
Hej Anders!
Jeg har lige, indenfor de sidste dage, læst eller hørt, at man kan tage noget kanel, lægge det i en lille beholder, f.eks. en der har været fyrfadslys i. Her sætter du ild i kanelen, og det blev påstået, at man kunne spise uforstyret, bier/hvipse hader duften af kanel.
Prøv det!
De bedste hilsner
Leon.
Jeg må bestemt prøve Leons råd i aften!!

Et andet gammel råd er at sprøjte på hvepdene med en vandforstøver. Hvepsene, der ikke en gang har en kyllingehjerne, tror det er blevet regnvejr og skynder sig hjem.

TS
Jeg kan også huske et råd fra Anders And - det var noget med at strø salt på deres hale. Det var godt nok på fugle der så ville falde ned, men man kunne jo prøve det samme på hvepsene, hvis man altså kan finde halen .... smile

Mvh. Jørgen

Mvh. JørgenE
Hej igen!

Jeg husker også et andet råd, fra min skoletid (første klasse) godt nok om myre, men måske virker det også på bier og hvipse.
Man tager et stykke pap, tegner en stige med 13 trin, på den ene side, så vender man pappet og tegner en stige magen til den første, men kun med 12 trin.
Når myren kommer gående stiller man stigen foran den, med de 13 trin. Den kravler naturligvis op ad stigen med de 13 trin, og begynder nedstigningen på den anden side.
Nu sker der så det ulykkelige for myren, at den, når den er nået til det 12 trin, forventer at der er endnu et trin tilbage. DET ER DER IKKE, hvorefter den falder ned og brækker halsen!
De bedste hilsner
Leon.
Annonce
Genialt! - og kommer man så salt på deres hale?

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen!

Altså, hvis man vil spise de døde myre, og man ikke har problemer med at hovedet hænger og dingler, så kommer man naturligvis salt på deres hale.
Af alle steder på en død myres krop, er det halepartiet der skal salt på, før man spiser den, efter min mening.
Man kan jo heller ikke kalde det dyremishandling, for den er jo allerede død, til forskel for sneglene, dem kommer man jo salt under, før de er døde, og det er vel dyremishandling så det klosser.
Når vi nu beskæftiger os med klosser, vil jeg lige nævne, at det med at lokke myre til at brække halsen, bestemt ikke er dyremishandling, man kan nu engang ikke stille noget op, hvis en myre er så klosset, at den falder ned af en stige.
Ja, det er bare min mening.
Leon.
Hmmm.

Den med "myre-stigen" vil jeg også prøve..men jeg tror altså jeg laver den lidt anderledes - hvis nu myrene kender den. Det er trods alt nogle år siden du gik i skole Leon, så det kan være at det er blevet almindeligt kendt blandt myre, at de skal springe det første trin over på trappen med 13 trin..for så passer de 12 trin jo på den anden side.

Jeg tror simpelthen jeg vil tegne trin nr. 10 lidt løst, så trinnet ikke kan bære dem, når de kommer kravlende. Så falder de ned. Samtidig vil jeg stille en lille krukke med salt, så ordnes det hele i en arbejdsgang. Hvis ikke de lander i saltet med halen fra trin nr 10, så kan jeg evt. prøve med trin nr, 9 eller 11. Jeg må prøve mig frem indtil de lander som ønsket.

Husk at i IKKE må tegne en malerbøtte med Gori i, for så knækker trappen IKKE!!

Når der er tale om myrer, hedder det ikke dyreplageri, men myreplageri.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 14-08-2002).]
Nu har vi slet ikke problemet med myrer, da jeg allerede ved vores indflytning satte skilte op med "Adgang forbudt for myrer". Jeg anede ikke tidligere at dyr var så kloge, før jeg så skiltene i parkerne, hvor det blot er hundene man forbyder færdes. Det virker ikke altid på myrerne, men det tilskriver jeg, at det er unge lømler, der lige skal prøve grænser af, så de får alle lidt salt på halen, så jeg kan se om de kommer igen. Det er stort arbejde, men med tiden tror jeg det vil virke.

Den med stigen kan jeg ikke lide, da det for nogles vedkommende kunne komme ind under arbejdsulykke, da de transportere mit grus og jord, og dermed ville jeg som parcelhusejer risikere erstatningssag fra deres enker og lam, eller hvad det nu hedder hos myrer. Er der i øvrigt nogen der ved det?

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej Gutter!

De myre der findes i dag, har måske hørt om det med stigen, det må i så fald være fra myre, der altså ikke brækkede halsen, og hvis der er mange af dem, er det jo slet ikke nogen god ide.
Jeg sad og tænkte på at fremstille en elevator, det må da være nyt for myre, og måske kan man få nogle stykker ind i den ad gangen, det gør jo prosessen hurtigere.
Hvis elevtor-prinsippet kan bruges, skal vi bare finde en snedig og ganske skrækkelig måde at sende dem ned på jorden igen, og med de forfærdeligste følger.
Vi må blot huske på her, at elevatoren gerne skulle kunne bruges igen, og igen, og igen.
Kom med forslag, for dette er jo ved at blive en alvorlig sag.
Naturligvis hedder det myreplageri, og så vil vi sikkert i fremtiden blive kaldt myreplager, men der findes da meget værre ord en det.
Salt er en ingrediens der er et most, i denne, for vores venner, så betydningsfulde sag.

De bedste hilsner
Leon.
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også